היסטוריה בסעודיה: ליגת כדורגל לנשים תיפתח בחודש הבא

לאחר מתן ההיתר לנשים לנהוג ולהוציא דרכון ללא אישור גבר, בממלכה עושים צעד נוסף - ושש קבוצות ייקחו חלק בליגה שתיערך במשך עשרה שבועות. "אוהבת לרוץ, לשחק, לקפוץ ולעשות תרגילים שונים"

זמן צפייה: 02:20

היסטוריה נוספת בנוגע לזכויות נשים תירשם בחודש הבא בסעודיה, כאשר ליגת כדורגל לנשים בלבד תיפתח בעיר ג'דה שבמערב הממלכה. הליגה תתקיים במשך עשרה שבועות, וישתתפו בה שש קבוצות. גם את תפקידי השיפוט, הרפואה וכל התפקידים הנלווים יאיישו נשים.

כידוע, בשנים האחרונות סעודיה מתקדמת לאט בדרך לשוויון זכויות לנשים. הדרך אומנם עוד ארוכה מאוד, אך ליגת הכדורגל היא צעד נוסף בדרך לשם, לאחר מתן ההיתר לנשים לנהוג, להגיד לקניון לבד ולהנפיק דרכון ללא אישור של גבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לחלק מהנשים שרצו לשחק בקבוצות לא היה מספיק מזל, אך הן לא ויתרו והתעקשו להשתתף בפרויקט. "אני אוהבת לשחק כדורגל אבל אסרו עליי להשתתף כשחקנית, אז החלטתי לנסות להיות שופטת - והניסיון הוכתר בהצלחה", סיפרה תושבת סעודיה, "נכון שיש לחץ, גורל המשחק תלוי בי, אם ההחלטות שלי נכונות או מוטעות, אבל אני עושה את מה שאני מוצאת לנכון".

תושבת אחרת דווקא יכלה לקחת חלק בליגה, אחר בחרה אחרת. "אני אוהבת לרוץ, לשחק, לקפוץ ולעשות תרגילים שונים. אבל להיות שופטת - הרגשתי שזה אתגר עבורי, לכן בחרתי בזה", סיפרה הצעירה.