פורסמו הסרטים שיתמודדו באוסקר: ג'וקר מוביל עם 11 מועמדויות

סרט הקומיקס הפופולרי עשוי לזכות בפרס השחקן הטוב ביותר, התסריט המעובד והבמאי. נטפליקס זכתה ב-24 מועמדויות. הסרט הישראלי "לאה צמל, עו"ד", לא התברג לרשימת המועמדים עבור סרט תיעודי

זמן צפייה: 01:07

הסרט "ג'וקר" מוביל ברשימת המועמדויות בפרסי האוסקר ה-92, כך פורסם היום (שני). הדרמה הקולנועית מועמדת לפרס ב-11 קטגוריות, בהן פרס הסרט הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר לחואקין פניקס שגילם את הדמות הראשית והתסריט המעובד הטוב ביותר.

"האירי" נמצא אחריו ברשימה עם עשר מועמדויות, אך כמו ההתעלמות שלזה זכה השחקן רוברט דה נירו בטקס פרסי גלובוס הזהב בתחילת החודש - גם הפעם השחקן הראשי בסרט לא זכה להיות מועמד בפרס השחקן הטוב ביותר. ג'ו פשי ואל פצ'ינו, לעומת זאת, מועמדים שניהם לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בדרך לאוסקר? הסרט "לאה צמל, עו"ד" ברשימת המועמדים המקוצרת

דה נירו, פצ'ינו ואפקטים מיוחדים: טריילר לסרט החדש של סקורסזה

לשבור את הקרח 2: סרט ההמשך של הלהיט של דיסני מגיע לקולנוע

וורן בייטי פיי דאנאוויי מכריזים על הזוכה בסרט הטוב ביותר באוסקר 2018
וורן בייטי פיי דאנאוויי מכריזים על הזוכה בסרט הטוב ביותר באוסקר 2018 | צילום: רויטרס

נוסף לאירי, גם הסרטים 1917, פורד נגד פרארי, נשים קטנות, ג'וג'ו ראביט, סיפור נישואים, פרזיטים והיו זמנים בהוליווד זכו לעשר מועמדויות כל אחד. כמו כן, סרט ההמשך "פרוזן 2", שהצליח בצורה מטאורית, וגרף יותר ממיליארד דולרים בקופות, זכה למועמדות אחת בלבד - בקטגוריית השיר המקורי הטוב ביותר ולא

נוסף לכל אלה, בפעם הראשונה מאז החל שירות הסטרימינג של נטפליקס להפיק ולייצר סרטים, השירות עומד על 24 מועמדויות לפרסים שונים, יותר מכל אולפן מוביל אחר. זאת, כאמור, בזכות הצלחת הסרטים "האירי" ו"סיפור נישואים".

על אף שהתקבל לרשימת 15 הסרטים התיעודיים שיתחרו על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, "לאה צמל, עורכת דין", שאף עורר סערה בישראל, לא נכנס לרשימת החמישייה הסופית.