צרות באולימפיאדה: יום לפני טקס הפתיחה - במאי הטקס פוטר

עקב ביקורת על אמירות אנטישמיות ובדיחות על השואה שאמר בעבר במופע קומדיה - קנטארו קוביאשי, במאי ומנהל הטקסים בטוקיו, פוטר מתפקידו. נשיא הוועד היפני: "נצטרך לבדוק איך יתנהל האירוע"

זמן צפייה: 01:26

יום לשריקת הפתיחה: במאי טקסי הפתיחה והסגירה של אולימפיאדת טוקיו, קנטארו קוביאשי, פוטר הלילה (חמישי) מתפקידו בעקבות ביקורת על אמירות אנטישמיות שאמר בעברו. קוביאשי היה קומיקאי, ובשנת 1998 הוא העלה מערכון שבו התבדח על השואה. לאחרונה, המערכון עלה לכותרות - ובעקבותיו גם הגיעה הביקורת. בשל כך, כאמור, הבמאי פוטר יממה אחת לפני טקס הפתיחה. "נצטרך לבדוק איך יתנהל האירוע מחר", עדכנה השרה האחראית על התחרויות. "אני מודעת לביקורת הרבה".

"אמירותיו חותרות תחת האמנה האולימפית המגנה כל אפליה", מסרו מארגני המשחקים. מרכז שמעון ויזנטל, ארגון יהודי-אמריקני הפועל מלוס אנג'לס ומשמר את זכר השואה, התייחס גם כן לסערה ומסר כי "המרכז מגנה את הבדיחות האנטישמיות והדיווחים על התנהגות בריונית לבעלי מוגבלויות של במאי הטקסים האולימפיים".

לא רק אמירותיו הבעייתיות של הבמאי מטרידות את מארגני המשחקים האולימפיים, אלא גם התפרצות הקורונה כפי שנרשמה בימים האחרונים במדינה. הבוקר עדכנו מהכפר האולימפי כי שני ספורטאים נוספים נמצאו חיוביים לנגיף, כך שבסך הכול - עד כה, 86 איש מהמשלחות שהגיעו מרחבי העולם, כולל ספורטאים, אנשי צוות ועיתונאים, התגלו חיוביים לקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרצוג על החרם של בן אנד ג׳ריס: "סוג חדש של טרור נגד ישראל"

"פאודה" – גרסת המציאות: הצצה מבפנים ליחידת המסתערבים • בלעדי

פעם שנייה ביומיים: דיווחים בסוריה על תקיפה ישראל באזור חומס

Whatsapp Image 2021 07 22 At 0
קנטארי

בתחילת השבוע, ראש הוועד המארגן של האולימפיאדה אמר כי הוא לא שולל ביטול של הרגע האחרון של אירוע הספורט הגדול בעולם, זאת לנוכח בעקבות ריבוי מקרי הקורונה. "אנחנו לא יכולים לנבא את מספר מקרי הקורונה", הסביר, "ולכן נמשיך לקיים דיונים בנושא".