"התינוק" מעטיפת אלבום נירוונה תובע: "פורנוגרפיית ילדים"

ספנסר אלדן, שהופיע על עטיפת האלבום האייקוני NEVERMIND כשהיה תינוק, תובע כעת לאחר 30 שנה את הלהקה בטענה כי התמונה מהווה הפרה של חוקי הפורנוגרפיה וכי הוריו מעולם לא אישרו לפרסמה

זמן צפייה: 02:18

לתביעה מהסוג הזה איש לא ציפה: האלבום NEVERMIND של להקת נירוונה נחשב לאחד האלבומים המשפיעים ביותר במוזיקה העולמית. על עטיפת האלבום, שיצא בשנת 1991, הופיע תינוק שוחה מתחת למים בבריכה כשהוא מנסה להגיע לשטר דולר המחובר לחוט. התינוק הוא ספנסר אלדן, כיום בן 30. אך כעת, 30 שנה אחרי, אלדן תובע 17 בני אדם, בהם כל חברי הלהקה, חברות התקליטים ועוד.

לפי כתב התביעה שהוגש ופורסם ברשת CBS, אלדן טוען כי השימוש בתמונה מהווה הפרה של החוק הפדרלי לפורנוגרפיית ילדים. אלדן טוען גם כי הוריו מעולם לא חתמו על טופס הסכמה ללהקה להשתמש בתמונה.

קורט קוביין נירוונה
קורט קוביין בשנת 1992. גם יורשיו נתבעים | צילום: צילום: רויטרס

בתמונה מופיע אלדן, שהיה בן 4 חודשים בעת צילומה, עירום כביום היוולדו. בתביעה שהגיש כותב אלדן כי הנתבעים, בהם גם יורשיו של סולן נירוונה קורט קוביין ששם קץ לחייו בשנת 1994, הפיצו פורנוגרפיית ילדים בידיעה שמדובר בכזו ולא הגנו על שמו הטוב של ספנסר. בתביעה מציין אלדן כי קוביין היה זה שבחר לשים את התמונה על עטיפת האלבום וניסה לתאר מציאות שבה נותנת שירותי מין מנסה להשיג דולר.

"אלדן סובל וימשיך לסבול לאורך כל חייו כתוצאה מהתמונה שהפכה לתופעה עולמית", נכתב בתביעה. במסגרתה, אלדן תובע מ-17 נתבעים סך הכול – 150 אלף דולרים מכל אחד. יש לציין כי האלבום נמכר ב-30 מיליון עותקים ב-30 השנים האחרונות.