סלון תרבות: המוזיאונים שמציעים סיורים וירטואליים - למבודדים

אם גם אתם נאלצים לשהות בבית בשל ההנחיות של משרד הבריאות, אך אתם עדיין רוצים לצפות ביצירות מפורסמות בעולם, גלריות ובתי תרבות רבים זמינים באופן מלא - ברשת

זמן צפייה: 01:21

מגפת הקורונה: הכניסה לבידוד עשויה לגרום לאי נוחות מסיבות רבות, בהן כמובן השהייה הממושכת בבתים, הצטיידות מספקת של מזון ואספקת תרופות וציוד הכרחי. אך אלמנט נוסף וחשוב הוא שמירה על עניין, ומניעת ניוון ושעמום. אם נכנסתם לבידוד, ככל הנראה כבר חשתם את השעמום מתחיל לחלחל - ולכך, יש פתרון.

לפי אתר "פאסט קומפני" ומיפוי שיצרה חברת גוגל, יותר מ-500 מוזיאונים וגלריות ברחבי העולם מציעים סיורים וירטואליים, בהם גם המקומות הידועים ביותר בתחום התרבות.

המוזיאון הבריטי, לונדון

האתר האיקוני, שנמצא בלב לונדון, מציע סיורים בחלקו המרכזי וכן באזור המומיות המצריות, ואבן הרוזטה המפורסמת. ניתן למצוא אלפי פריטים נוספים בסיור הווירטואלי במוזיאון.

מוזיאון ''גוגנהיים'' בניו יורק
מוזיאון ''גוגנהיים'' בניו יורק | צילום: רויטרס

הגוגנהיים, ניו יורק

על מנת לסייר במוזיאון הענק והמוכר הזה, ניתן להשתמש בשירות גוגל street view. כך, באמצעות לחיצת כפתור קלילה, מתחיל הסיור בגרם המדרגות המעוטר שבמוזיאון ומשם - אל שאר היצירות המוצגות במקום, הנעות בין התקופות השונות באומנות.

היצירה "תרז חולמת
היצירה "תרז חולמת | צילום: רויטרס

מוזיאון ד'אורסה, פריז

המוזיאון הפריזאי, שנבנה במקור כתחנת רכבת והוסב לאחר מכן כך שישמש כמוזיאון, מציע סיור וירטואלי של יצירות של אמנים וציירים רבים שיצרו בין השנים 1848 ו-1914, בהם מונה, סזאן וגוגן, בין היתר.

המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית ובת זמננו, סיאול

אחד המוזיאונים הפופולריים בקוריאה הדרומית זמין לביקור בימים אלה, ובכלל, גם עבור מי שרוצה לבקר בו - מבלי לקום מהספה. בסיור ניתן לצפות בשש הקומות המרכזיות של המקום.

אדם מחוץ למוזיאון פרגמון שבברלין
אדם מחוץ למוזיאון פרגמון שבברלין | צילום: רויטרס

פרגמון, ברלין

המוזיאון, שנמצא בלב אי המוזיאונים שבבירה הגרמנית, מציע צפייה מרהיבה ביצירות והמבנים העתיקים שהובאו אליו בשלמותם והוקמו בו מחדש, בהם כמובן המזבח שעל שמו קרוי המוזיאון, פרגמון.