הישג לספורט הישראלי: שגיא מוקי זכה באליפות העולם בג'ודו

הג'ודאי הישראלי גבר בגמר שנערך ביפן על מתיאס קאס הבלגי. לפני כן, בחצי הגמר התמודד מול יריב מצרי, שסירב ללחוץ את ידו בתום הקרב. "הבן שלי אלוף עולם", אמרה אמו בשיחה עם חדשות 13

זמן צפייה: 00:14

הג'ודאי הישראלי שגיא מוקי זכה היום (רביעי) במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכת בטוקיו, יפן - והוכתר כאלוף העולם החדש במשקל של עד 81 ק"ג. זו הפעם הראשונה שג'ודוקא ישראלי זוכה במדליית זהב באליפות העולם. מוקי גבר בגמר על הבלגי מתיאס קאס באמצעות איפון. "הבן שלי אלוף עולם", אמרה אמו של מוקי בשיחה עם חדשות 13.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ברך את מוקי על זכייתו: "שגיא שלנו, אלוף העולם! הלב של כולנו מתרחב מול הפסגות שאתה כובש פעם אחר פעם. ספורטאי של נצחונות, אבל יותר מזה ספורטאי של נשמה. אתה מלמד אותנו שוב ושוב איך מטפסים אל הניצחון בדרך ארץ, בעבודה קשה, בלב פתוח וביד מושטת לשלום, תמיד, תמיד מושטת. ברכות לך יקיר".

כתבות נוספות בחדשות 13:

סוף החופש מעבר לפינה: איך מרגילים את הילדים לשגרת הלימודים?

בן דודו של מוחמד אבו חדיר: נערים יהודים תקפו אותי בירושלים

נסראללה מאיים? כך הגיב חזבאללה לפעולות ישראליות במהלך השנים

שגיא מוקי
שגיא מוקי | צילום: REUTERS

בחצי הגמר גבר מוקי על המצרי מוחמד עבדלאל, במהלך הקרב השיג מוקי ווזארי לאחר שתי דקות ושמר על הניקוד עד סוף הקרב, למרות שקיבל שני עונשים לקראת הסיום. בתום הקרב סירב המצרי ללחוץ את ידו של מוקי.

"יש לנו אלוף עולם כחול לבן, ואני חושב שהביצועים של מוקי היו הום מטורפים", אמר המאמן של מוקי, אורן סמדג'ה. "כל קרב הוא ניהל בצורה בוגרת ונחושה". עוד הוסיף: "תמיד אמרתי שנעשה הכול כדי לשבור את הישגי העבר ולהתעלות עליהם. אחרי שורה של מדליסטים שהצלנו לייצר באליפויות העולם, כעת זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של הג'ודו בנים שיש לנו מדליית זהב". לדבריו של סמדג'ה, "כדי להגיע מוכנים עשינו הרבה הכנות בארץ. לבסוף כל הדברים ביום הזה התחברו בצורה מושלמת".

ברבע הגמר פגש מוקי את שרופידין בולטאבואב מאוזבקיסטן וניצח באמצעות איפון בתוך פחות מחצי דקה. לפני כן, בשלב שמינית הגמר פגש הישראלי את ולדימיר זולואב מקירגיסטן וגם אותו ניצח באיפון בתוך פחות משתי דקות. גם בשני הקרבות הראשונים של היום גבר מוקי על יריביו באמצעות איפון.