"חוגג יובל של קריירה": מעצב העל ז'אן פול גוטייה פורש

בסרטון שפרסם שבעמוד הטוויטר שלו, הודיע האמן הססגוני לעיתונאי שעמו שוחח שכדאי לו להגיע לתצוגת האופנה בפריז, שתהיה האחרונה בקריירה שלו. "מבטיח שהמותג ימשיך לפעול"

מעצב האופנה ז'אן פול גוטייה בתום תצוגת אופנה עם דוגמניות | צילום: רויטרס

מעצב האופנה הצרפתי, ז'אן פול גוטייה, הודיע אמש (שישי) כי יפרוש בשבוע הבא, באירוע חגיגי שיציין את חמישים שנות פועלו במסגרת תצוגת האופנה של הפריטים האחרונים שעיצב, אשר תיערך בפריז.

האמן הססגוני הודיע על פרישתו בציוץ בעמוד הטוויטר שלו, שבו ניהל שיחת טלפון שבה הודיע לעיתונאי באופן בלעדי על כך שיסיים את הקריירה שלו בתום התצוגה. בצילום ניתן לראות את גוטייה אומר: "יש לי סקופ. זאת התצוגה האחרונה שלי. אתה חייב להגיע, אי אפשר לפספס את זה. אני מבטיח שהמותג ימשיך לפעול".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעיני המתבונן: נעלי ה"קרוקס" עושות קאמבק – וחוזרות לאופנה

רשת האופנה "פוראבר 21" הגישה בקשה רשמית לפשיטת רגל

"התחלת המהפכה": הדוגמנות הווירטואלית שכובשת את עולם האופנה

This show celebrating 50 years of my career will also be my last. But rest assured Haute Couture will continue with a new concept. pic.twitter.com/PJCC53K4tm

— Jean Paul Gaultier (@JPGaultier) 17 בינואר 2020

מטעם המותג שלו נמסר לחדשות AFP שמותגי האופנה והבישום שלו ימשיכו לפעול, אך הוא יפסיק לעצב את הבגדים בעצמו. "אנחנו מבטיחים שנמשיך לפעול עם רעיונות חדשים", הודיעו.

גוטייה מוכר בין היתר בשל שימוש בדוגמנים לא שגרתיים בתחום האופנה, כמו נשים בעלות מבנה גוף מלא, זקנים. עוד התפרסם בזכות החצאיות לגברים שיצר, חזיית החרוט המפורסמת שעיצב לזמרת האגדית מדונה וכן עיצוב שמלת הזכייה שלבשה באירווזיון דנה אינטרנשיונל.

ז'אן פול גוטייה
מעצב האופנה ז'אן פול גוטייה | צילום: רויטרס

בשנים האחרונות גם ספג ביקורת רבה בעקבות סירובו להפסיק להשתמש בפרווה בעיצוב הבגדים במותג העל. המעצב הודיע על הפסקת השימוש רק לפני כשנה, בעת ריאיון בטלוויזיה הצרפתית, כשאמר שהדרך שבה הורגים את החיות עבור הפרווה שלהם היא "מצערת מאוד".

גוטייה הפסיק לעצב קולציות הנמכרות בחנויות המותג בשנת 2015 והתמקד בעיצוב אופנת הוט קוטור, כלומר בגדי אופנה מותאמים אישית ויקרים במיוחד, שרק שועי עולם יכולים לרכוש.