עף על עצמו: ממציא צרפתי חצה את תעלת למאנש בהוברבורד מרחף

עשרה ימים אחרי שנכשל בניסיונו הראשון לחצות את התעלה, המפרידה בין אנגליה לצרפת, על ה"פלייבורד" שלו, ריחף פרנקי זפטה במשך 20 דקות מרחק של 35 קילומטרים, כשהוא מלווה בשלושה מסוקים

זמן צפייה: 01:57

הממציא הצרפתי פרנקי זפטה חצה היום (ראשון) את תעלת למאנש על "פלייבורד" - הוברבורד מרחף שאותו פיתח. זאת, לאחר שלפני שעשרה ימים ניסה לחצות את התעלה, לא הצליח לנחות ונפל לים בעת ניסיון התדלוק.

זפטה, שבילה שנים בפיתוח ההוברבורד המופעל באמצות סילון, ריחף מעל התעלה במשך 20 דקות כשהוא מלווה בשלושה מסוקים. מרחק הטיסה היה כ-35 קילומטרים, והוא ביצע אותה במהירות ממוצעת של 140 קמ"ש ובגובה של 15-20 מטרים מעל המים.


לכתבות נוספות בחדשות 13:

שלב אחר שלב: מסע הדקירות שהסתיים ברצח בוחן הנהיגה • תיעוד

"אמריקה נרקבת מבפנים": המניפסט הגזעני של החשוד בירי מטקסס

דיווחים בארה"ב: לפחות 10 נפגעים באירוע ירי באוהיו

הממציא הצרפתי פרנקי זפטה הצליח לחצות את התעלה
הממציא הצרפתי פרנקי זפטה הצליח לחצות את התעלה | צילום: רויטרס

בטרם ההמראה אמר זפטה: "אני רק רוצה להצליח הפעם. שינינו את הסירה עליה אני נוחת לאחת גדולה יותר, ובנינו מתקן נחיתה טוב יותר". במתקן התדלוק שנשא על גבו זפטה היה מספיק נפט לטיסה של עשר דקות בערך, ולכן היה עליו למלא אותו במהלך הטיסה: "החלק המורכב ביותר הוא התדלוק", הסביר זפטה ביום חמישי שעבר. "בפעם הקודמת לא מילאתי את המיכל בתזמון הנכון", הוסיף.

הממציא עובד על פיתוח מכשיר הרחיפה, כאמור, במשך שנים. זאת, על אף שאיבד שתי אצבעות מכף ידו לאחר שהן נתקעו בטורבינות ההוברבורד בעת העבודה במוסך שלו במרסיי, צרפת. הוא מחזיק בשיא גינס לטיסה הרחוקה ביותר שבוצעה אי פעם על הוברבורד, 2.2 קילומטרים, אותו שבר כשריחף מעל הים התיכון באפריל 2016.

עשרה ימים אחרי שנכשל בניסיונו הראשון לחצות את התעלה, המפרידה בין אנגליה לצרפת, על ה"פלייבורד" שלו, ריחף פרנקי זפטה כשהוא מלווה בשלושה מסוקים למרחק של 35 קילומטרים