הלהיט התיירותי שמושך אלפי ישראלים: סיורי אוכל באירופה

הסיורים הקולינריים שצוברים פופולריות הם דרך לחוות את היבשת הקלאסית גם מהבטן. ישראלים שחיים בחו"ל מציעים הדרכות בעברית למסעדות החבויות ולאתרי האוכל הנסתרים

זמן צפייה: 08:42

תרבות האוכל המקבלת מקום מרכזי בחיינו בשילוב עם האהבה הישראלית לטיולים בחו"ל הצמיחו תיירות משלהן – תיירות קולינרית. יותר ויותר ישראלים מחליטים לשלב בטיול שלהם באירופה גם סיורי אוכל שמציעים להכיר להם את המסעדות ועסקי האוכל האותנטיים והמיוחדים ביותר במקום. ישראלים שהתמקמו בערים הגדולות של אירופה והתאהבו בסצנה הקולינרית, חולקים אותה בעברית עם כל מי שמוכן לשמוע ולטעום.

"אין ספק שאנחנו כישראלים נפתחנו הרבה יותר לעולם ואנחנו כל הזמן מחפשים את הסיורים האלה", הסבירה שרון היינריך, שמדריכה סיורים קולינריים בפריז. "הייתה לי מורה להיסטוריה שלימדה אותי על התרבות הצרפתית, כל מה שלא צריך לבחינה. קולינריה, אמנות, שירה, היא הביאה לנו לכיתה באגט וקממבר ועוגיות מדלן, ופשוט נשרטנו. שלושה מהחבורה גרים היום בפריז, אני אחת מהם".

תיירים ישראלים בסיור קולינרי
תיירים ישראלים בסיור קולינרי | צילום: החדשות 13

עומר לוגסי, מדריך סיורים קולינריים בלונדון, מבקש לנפץ את התדמית הלא מחמיאה שדבקה בעיר בנושא האוכל. "נהייתה כאן מהפכה קולינרית", הסביר. "קצת אחרי המשבר הכלכלי של 2008 התחילו לנהור לכאן המוני מהגרים כי הכלכלה כאן נותרה חזקה ובעצם העיר הזאת הפכה להיות מיקס של תרבויות והיום אפשר למצוא בלונדון אוכל מכל העולם".

קינוחים מאחד הסיורים הקולינריים באירופה
קינוחים מאחד הסיורים הקולינריים של מיכל מילרד | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של מיכל מילרד