אבישג סמברג לאחר הזכייה: "הרגשתי שהמדליה בורחת לי"

לוחמת הטאקוונדו בת ה-19 זכתה לאחר שניצחה את הלוחמת הטורקית בתוצאה של 22:27 והביאה את המדלייה הראשונה לישראל באולימפיאדת טוקיו. "רציתי את זה יותר ממנה"

זמן צפייה: 09:38

אולימפיאדת טוקיו: לוחמת הטאקוונדו (עד 49 ק"ג) אבישג סמברג בת ה-19 שזכתה היום (שבת) במדליית ארד לאחר שניצחה 22:27 את רוקייה ילדרים הטורקית, סיפרה לחדשות 13 את מה שחלף בראשה במהלך הקרב הגורלי: "אמרתי לעצמי 'המדליה בורחת לי, תני את כל כולך'. אני מאושרת מהזכייה, המשפחה שלי לא נמצאת פה והיה קשה אבל אני רגילה לזה".

אורן ונילי סמברג, הוריה של אבישג, אמרו הערב לחדשות 13 כי "הזכייה הזאת שלה, היא ווינרית. בשניות האחרונות של הקרב עצרנו את הנשימה עד שראינו שנגמר ויכולנו לשחרר. עכשיו יש זמן לנוח וליהנות מההישג ואחר כך היא תחזור לעבודה הקשה".

סמברג זכתה במדלייה העשירית אי פעם של ישראל, והראשונה באולימפיאדת טוקיו. בתוך כך, בענף הג'ודו סיימה שירה ראשוני במקום החמישי לאחר שהפסידה בקרב על מדליית הארד לדריה בילודיד האוקראינית.

לכתבות נוספות על אולימפיאדת טוקיו >>

סיפור הצלחה: כך נשמעה סמברג לפני האולימפיאדה

י"א חללי מינכן הוזכרו בפתיחת האולימפיאדה: "הדמעות לא עוצרות"

באיחור של שנה: אולימפיאדת טוקיו 2020 יצאה לדרך

אבישג סמברג
אבישג סמברג קיבלה את מדליית הארד | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, התקשר לברך את המדליסטית הטרייה ואמר לה: "עשית היסטוריה. את השראה לילדות וילדים רבים בישראל, כל הכבוד על הזכייה במדליה ההיסטורית בטקוואנדו. עבדת קשה לכל אורך הדרך והבאת למדינת ישראל גאווה עצומה. חיבוק גדול מכולנו."

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-part-2107242043' autoplay='0' credit='' desc='נשיא המדינה מברך את אבישג סמברג' poster='' kid='1_x7z14zty' duration='90'']

סמברג ניצחה בפער מרשים בקרב הראשון במהלך הלילה, אך הפסידה בשמינית הגמר לאלופת העולם המכהנת ועברה לדרג בית הניחומים שם ניצחה לוחמת ויאטנמית ועלתה לקרב על הארד. לחדשות 13 היא אמרה: "רציתי את המדלייה יותר ממנה".

"היה לי יום לא פשוט כי הפסדתי בבוקר הפסד קשה' אבל אני שמחה שהתאפסתי על עצמי בזכות המאמן שלי ועכשיו זה חלום שמתגשם. עבדתי קשה כל הדרך וזה היה הזמן שלי להראות על מה עבדתי כל כך קשה. הסתכלתי לה בעיניים ואמרתי אני עושה את זה". גם בפיקוד העורף, שם סמברג משרתת, בירכו על ההישג.

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, אמר בתגובה לזכייתה של סמברג במדליה: "זאת הפתעה מרעישה. התוצאה שהשיגה הייתה מעבר לציפיות, היא פשוט ספורטאית מצוינת עם המון תעוזה  ואומץ. הייתה פתיחה מאוד חזקה של אולימפיאדת טוקיו".