מיליון מתים, 33 מיליון נדבקים: הקורונה ממשיכה להכות בעולם

בארה"ב נדבקו כ-7.3 מיליון תושבים. בהודו מאובחנים כ-90 אלף בכל יום ובברזיל מתו יותר מ-140 אלף איש. וגם: הגל השני באירופה, ואילו מדינות מצליחות לבלום את המגפה? • תמונת מצב עולמית

זמן צפייה: 00:20

מגפת הקורונה ממשיכה להכות בכל רחבי העולם, והיום (ראשון) מניין המתים מהנגיף חצה את המיליון. אתמול, כזכור, העריכו בארגון הבריאות העולמי כי עד שיימצא חיסון מניין המתים יכול לעלות לשני מיליון. מניין הנדבקים בעולם כולו כבר עבר את ה-33 מיליון - יותר ממחצית מהם מארצות הברית, הודו וברזיל. מדובר, מן הסתם, על מנין המקרים המאומתים, אך לפי ההערכות מספר הנדבקים האמיתי גדול בהרבה. תשע פעמים בחודש האחרון נרשמו יותר מ-300 אלף מקרי קורונה ביום, כאשר לפני ספטמבר זה לא קרה אפילו פעם אחת.

בארה"ב לבדה אובחנו עד כה כ-7.3 מיליון בני אדם חיוביים לקורונה. יש לציין כי האמריקנים מבצעים כ-312 אלף בדיקות למיליון איש - מספר גבוה ביחס לרוב המדינות. מניין הקורבנות מפרוץ המגפה הוא יותר מ-209 אלף - למעלה מחמישית המתים בעולם. המדינות שבהם נרשמו הכי הרבה מקרים הן קליפורניה, טקסס, פלורידה וניו יורק. עם זאת, המגפה בארצות הברית נמצאת במגמת דעיכה.

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

בהודו אובחנו עד כה כשישה מיליון נדבקים, אך שיעור הבדיקות למיליון איש נמוך יחסית - כ-50 אלף בלבד. עד לפני כשבועיים ההתפרצות הייתה בשיאה, אולם בימים האחרונים מניין הנדבקים הפסיק לעלות, אם כי הוא עדיין גבוה ביותר - בין 85 ל-90 אלף ביממה. כמעט 95 אלף בני אדם מתו במדינה מפרוץ המגפה.

בברזיל, מוקד ההתפרצות השלישי בגודלו בעולם, מתחילים אולי לאט לאט להשתלט על הקורונה, כאשר מספר הנדבקים במדינה נמצא במגמת ירידה מתמדת. עד כה נדבקו בברזיל כ-4.71 מיליון איש ומספר הקורבנות חצה את ה-140 אלף.

קורונה בברזיל
קורונה בברזיל | צילום: רויטרס

ברוסיה נרשמו עד כה יותר מ-1.14 מיליון נדבקים ו-20 אלף מתים. לאחר שמאמצע מאי הצליחה מוסקבה להוריד בעקביות את מניין הנדבקים היומי מיותר מעשרת אלפים לכ-4,500, בחודש האחרון החלה שוב עלייה קטנה אך הדרגתית, עד שביממה האחרונה נרשמו יותר מ-7,500 נדבקים, שיא של יותר משלושה חודשים.

בקולומביה, שעברה בשבוע שעבר את פרו וכעת היא מוקד ההדבקה החמישי בגדולו בעולם, אובחנו למעלה מ-800 אלף נדבקים. לאחרונה היא הצליחה לייצב מעט את המספרים הגבוהים, אך עדיין נרשמים בין 6,000 ליותר מ-7,500 נדבקים מדי יום. יותר מ-25 אלף בני אדם מתו עד כה במדינה.

קורונה בפרו
קורונה בפרו | צילום: רויטרס

גם בשכנה פרו מספר הנדבקים חצה ביממה האחרונה את ה-800 אלף. יותר מ-32 אלף בני אדם מתו שם עד כה. מדינה נוספת באמריקה הדרומית עם תחלואה משמעותית היא ארגנטינה, אחת היחידות שבהן המגפה נמצאת במגמת עלייה רצופה מאז שהתפרצה. זאת, חרף העובדה שבמדינה יש הגבלות כבר יותר מחצי שנה ברצף. יותר מ-700 אלף נדבקו עד כה ולמעלה מ-15 אלף מתו.

גם במקסיקו המגפה הכתה בעוצמה, עם יותר מ-725 אלף נדבקים. זאת, חרף שיעור בדיקות נמוך במיוחד, רק כ-13 אלף למיליון איש, מה שמעיד על כך שהמגפה התפרצה באופן משמעותי הרבה יותר משדווח. גם מספר המתים במקסיקו גבוה במיוחד - יותר מ-76 אלף - המדינה עם מספר הקורבנות הרביעי בגודלו, הרבה יותר מהמדינה החמישית.

הקורונה במקסיקו
הקורונה במקסיקו | צילום: רויטרס

בד בבד, הגל השני מכה בעוצמה במדינות רבות באירופה. כך למשל, בספרד נרשמו בחודש האחרון מספרים מדאיגים עוד יותר מהגל הראשון. אולם, בעשרת הימים האחרונים הצליחה המדינה לייצה את המצב, אם כי המספרים בה עדיין גבוהים.

גם צרפת חווה בימים אלו גל שני, גדול משמעותית מקודמו, כאשר בימים האחרונים אובחנו כ-15 אלף נדבקים ביממה - יותר מכפול משיא הגל הראשון. יש לציין כי הדבר נובע גם מעלייה בשיעור הבדיקות. עם זאת, מניין המתים נמוך יחסית, עם כמה עשרות מתים ביום, מלבד ימים חריגים. בגל הראשון, מתו בצרפת מאות אנשים בכל יום, ובחלק מהימים מספר הקורובנות הגיע ליותר מ-1,400.

קורונה בלונדון
קורונה בלונדון | צילום: רויטרס

גם בבריטניה נרשמת התפרצות מחודשת, עם יותר מ-6,000 נדבקים ביממה, מספרים גבוהים יותר מהגל הראשון. עם זאת, גם בממלכה מספר הקורבנות נמוך משמעותית ביחס לגל הראשון, אז נרשמו כמה פעמים יותר מ-1,000 מתים ביום, כאשר בגל הנוכחי מדובר על עשרות בודדות. גם באיטליה ובגרמניה מספר הנדבקים גדל מאוד, אך הוא נמוך משמעותית משיא המגפה בגל הראשון.

בדרום אפריקה, מוקד ההתפרצות העשירי בגודלו בעולם, עם 670 אלף נדבקים, הצליחו בינתיים לבלום את המגפה ובחודש וחצי האחרון המספרים נמוכים יחסית, וממשיכים במגמת הירידה. במקביל, נרשמה גם ירידה במספר המתים, שעומד עד כה על יותר מ-16 אלף.