כדי לבלום את התפרצות הקורונה ביוון: שוטרים ייפרסו באיים

התחלואה ביוון מזנקת ומשבשת את עונת התיירות באיים. אתמול נספרו ביוון 2,694 חולים מאומתים נוספים והרשויות פועלות לאכוף את החוקים וההגבלות בברים ובמועדונים הצפופים

יוון
יוון | צילום: צילום מסך

איי יוון, שמושכים תיירים רבים מישראל וממדינות אירופה, עלולים להפוך בקרוב מיעדים אטרקטיביים לחופשה למתחמים מבוצרים ומפוקחים על ידי משטרת יוון. בעקבות התפרצות גל התחלואה של זן הדלתא של נגיף הקורונה במדינה, החליטו הרשויות לתגבר את נוכחות השוטרים ואכיפת החוק באיים פופולאריים בקרב נופשים רבים כמו מיקונוס ואיוס.

"זן הדלתא גורם לכך שכל המדינות צריכות להתמודד עם גל רביעי של תחלואה כבר עתה בקיץ ולא כפי שהיה צפוי רק בסתיו הקרוב", אמר שר התיירות של יוון האריס תאוהאריס ל"גרדיאן" הבריטי. "בעוד המלונות ועסקים משפחתיים רבים עומדים בדרישות החוקיות, צעירים רבים מדי גודשים את מקומות הבילוי ומתקהלים בברים. לכן, כעת אנו מנסים להשיב את האיזון והסדר", הוסיף השר היווני.

כמות השוטרים באי מיקונוס למשל שולשה השבוע ולאי הקטן איוס נשלחו אתמול שוטרים נוספים וביניהם גם סמויים, על מנת להשיב את הסדר בברים ובמועדוני הלילה הצפופים. רבים מאיי יוון עומדים כעת בפני מגבלות חדשות לאור המצב המדאיג של התחלואה במדינה שמושכת תיירים רבים בחודשים יולי-אוגוסט. אתמול דווחו במדינה 2,694 מקרים חדשים של חולים מאומתים וחלק מהאיים האגאיים וביניהם רודוס וסנטוריני, נצבעו באדום על ידי המרכז האירופי למניעת מחלות.

התחלואה בקרב צעירים בגילאי 30-20 ביוון זינקה לאחרונה, אף כי חלקם הגדול אינם סובלים מתסמינים, ומספר המתים במדינה הגיע לכ-13 אלף. תעשיית התיירות במדינה שמהווה מקור הכנסה עיקרי החלה להשתקם לאחרונה מנזקי הגלים הקודמים של תחלואת הקורונה, אך נראה כי כעת תסבול שוב מקשיים בעקבות ההתפרצות המחודשת וההגבלות שכנראה יוטלו בקרוב על מקומות נופש ובילוי.

כחמישה מיליון מאזרחי יוון, המהווים כ-47%מהאוכלוסייה, התחסנו עד כה והממשלה מנסה להציע לאחרונה תמריצים לצעירים להתחסן. בין היתר הוצעו לצעירים בגילאים 25-18 כרטיסי הטבות ושוברי תשלום בסך 150 אירו לאדם אם יגיעו ויחוסנו בשתי מנות.