חופשה בפוקט או חוף למבודדים: האם בקרוב תאילנד תיפתח לתיירים?

במשרד התיירות התאילנדי שוקלים מספר מתווים שיאפשרו הכנסה של זרים למדינה, שגבולותיה סגורים כבר חודשים ארוכים. ההצעה המסתמנת: פתיחת האי פוקט בלבד, עם הרבה מאוד הגבלות

זמן צפייה: 03:56

האם בקרוב תאילנד תחזור לרשימת היעדים לחופשה? מאז החל משבר הקורונה, ממשלת תאילנד סגרה לגמרי את הגבולות שלה לזרים, והחופים, הריזורטים ושאר פניני התיירות נשארו נטושים ברובם. אלא שבמשרד התיירות התאילנדי עובדים בימים אלה על פיילוט לקליטת תיירים בעידן קורונה באי פוקט.

מדובר בניסוי זהיר מאוד, יש שיגידו זהיר מידי, הכולל הרבה מאוד הגבלות. על פי המתווה המתגבש, ההגעה תהיה בטיסה ישירה לפוקט בלבד, כל מי שיגיע יתחייב לשהות בתאילנד למשך חודש שלם. ב-14 הימים הראשונים ייאלצו התיירים לשהות בבידוד במלון, על חשבונם.

בנוסף על פי המתווה, בסיום תקופת הבידוד הם יידרשו לשני בדיקות קורונה שליליות כדי לצאת ולהסתובב באי. ואם זה לא מספיק, כדי לצאת מפוקט ליעדים נוספים ידרשו עוד שבוע המתנה ובדיקת קורונה שלילית שלישית.

כאמור, במדובר עדיין במתווה שמתגבש, ויש גם מתווים נוספים. "יש רעיון שנקרא 'תוכנית הוילות'", אומרת אינס ארליך, ישראלית המתגוררת בתאילנד, "לפי התוכנית הזאת, הם רוצים לקחת רצועת חוף עם מלונות בקרבת מקום אחד לשני, לסגור אותו, והוא יהיה החוף למבודדי הקורונה".

תאילנד בימי קורונה
תיפתח למבקרים? תאילנד בימי קורונה | צילום: יניב נגר

תאילנד היא מדינה כמעט נקיה מקורונה ויש בה כיום מעט מאוד חולים פעילים, וכמעט אפס מקרי הידבקות. יש לכך לא מעט הסברים, בהם שמירה על ריחוק חברתי כחלק מהתרבות המקומית גם בשגרה, אוכלוסייה בריאה יחסית, וגם - מדיניות הגבלות אגרסיבית מול הנגיף שכללה בין היתר את סגירת הגבולות באופן כמעט הרמטי.

לא מעט מדינות כבר פתחו את גבולותיהן לתיירים גם אם באופן מוגבל. אבל התאילנדים חוששים שהתיירים יביאו איתם את הקורונה, עקומת התחלואה תעלה ומערכת הבריאות השברירית תקרוס.גם העובדה שהכלכלה התאילנדית מבוססת ברובה על תיירות לא גרמה לממשלה לפתוח את השמים, אפילו לא למדינות ירוקות – עד עכשיו.

בלחץ עובדי ענף התיירות הם נאלצים למצוא פתרונות, שמצד אחד יתנו מרווח נשימה לבעלי המלונות, המסעדות ומכוני הספא, ומצד שני לא יהפכו את תאילנד הירוקה לאדומה. כעת מקווים שם שהמתווה המסתמן לפתיחה מוגבלת של האי פוקט כבר בחודש אוקטובר הוא האור שבקצה המנהרה שכולם חיכו לו, ובעיקר שהניסוי הזה יצליח, ויחזיר את הנוף המוכר של המוני התיירים לחופים, לריזורטים, ולכל פניני התיירות הרבות שיש לתאילנד להציע