תוכנית המאבק של ביידן בקורונה: עובדי ממשל יחויבו להתחסן

במרכז התוכנית של הנשיא האמריקני עומדת הוראתו לחייב את כל העסקים עם 100 עובדים ומעלה לוודא שעובדיהם יתחסנו או יציגו בדיקת קורונה שלילית מדי שבוע, וכן חובת התחסנות לכל עובדי המדינה

זמן צפייה: 00:39

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הודיע היום (חמישי) על תוכנית למאבק בנגיף הקורונה. התוכנית תציג תקנות בנושא חיסון עובדי מדינה, עובדים בחברות גדולות וצוותי רפואה, כחלק מניסיון לבלום את גל התחלואה הנוכחי. התקנות החדשות ישפיעו על עד כמאה מיליון אמריקנים וכשני שליש מכוח העבודה בארה"ב.

"היינו סובלניים אך הסבלנות שלנו פוחתת והסירוב להתחסן עולה לכולנו ביוקר" אמר הנשיא ביידן שביקר באופן נחרץ את סרבני ומתנגדי החיסונים והביע תסכול מכך ש-80 מיליון אמריקנים מסרבים להתחסן למרות ההוכחות הברורות כי החיסונים מפחיתים באופן משמעותי את תחלואת הקורונה. "ארה"ב נמצאת אומנם במצב הרבה יותר טוב מאשר לפני כמה חודשים כשנכנסתי לתפקיד, אך יחד עם זאת, אנחנו בשלב קשה כעת שיכול להימשך לא מעט זמן" אמר ביידן שנאם הלילה בבית הלבן לאומה האמריקנית.

מרכז התחסנות בפילדלפיה
מרכז התחסנות בפילדלפיה | צילום: רויטרס

במרכז המתווה החדש של הנשיא ביידן עומדת הוראתו לחייב את כל העסקים והחברות עם 100 עובדים ומעלה לוודא שעובדיהם יתחסנו או יציגו בדיקת קורונה שלילית מדי שבוע. חברות וגופים שעובדיהם לא ישתפו פעולה עם התקנות המחמירות ייקנסו בסכומים של אלפי דולרים עבור כל עובד שלא יציית לתקנות.

הנשיא ביידן חתם על צו נשיאותי המורה לכל עובדי הממשל האמריקני להתחסן, ללא אפשרות להיבדק באופן קבוע במקום זאת. הצו יחול גם על ספקים ונותני שירותים לממשל הפדראלי ועל כל עובדיהם, במטרה לבלום את גל התחלואה, להיאבק בנגיף המשתולל ולהעניק סביבת עבודה בטוחה יותר.

בתוך כך, הנשיא ביידן ונשיא סין שי ג'ינפינג קיימו היום את שיחת הטלפון הראשונה שלהם מזה כחצי שנה על רקע המתח בין המדינות, 2 הכלכלות הגדולות בעולם המתחרות בינין התחומי הכלכלה והמסחר וכן בזירה המדינית. הנשיא ביידן הדגיש בפני עמיתו הסיני את רצונה של ארה"ב בשלום, יציבות ושגשוג במזרח אסיה והשניים דנו באחריות של שתי המעצמות לדאוג שהתחרות והמתח ביניהן לא יידרדרו לכדי עימות.