סעודיה: הפגין נגד השלטון בגיל 11 - ונידון למוות כעבור 6 שנים

מתנגדי משטר וארגוני זכויות אדם במדינה מוחים ברשתות החברתיות נגד ההחלטה לצלוב את מורתג'א קריריס בן ה-17, שלפני ארבע שנים נעצר בטענה שסייע להשליך בקבוקי תבערה לעבר תחנת משטרה

זמן צפייה: 01:59

השלטונות בסעודיה גזרו עונש מוות בצליבה על מורתג'א קריריס, נער בן 17, בגין עבירות שבוצעו לכאורה כשהיה בן 11, כאשר הפגין יחד עם 30 ילדים נגד המשטר, וכשהיה בן 13, אז נעצר בטענה שסייע לאחיו להשליך בקבוקי תבערה לעבר תחנת משטרה מקומית. בהמשך, האשים אותו המשטר בתמיכה בטרור ובדאע"ש.

אביו של קריריס, שהפך לעציר הפוליטי הצעיר ביותר בממלכה הסעודית, מוכר כמפגין נגד השלטון, ואחיו הואשם בפעילות נגד המשטר, ונהרג במהלך קרב עם השלטונות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל סכסוך על אדמות: כ-100 בני אדם נהרגו בפיגוע ירי במאלי

לאחר מעצר עיתונאי: עיתונים ברוסיה בהפגנת סולידריות נדירה

אישה נהרגה בקריסת מנוף על בניין בדאלאס • תיעוד

מורתג'א קריריס בן ה-17, שנידון למוות בסעודיה
מורתג'א קריריס בן ה-17, שנידון למוות בסעודיה | צילום: החדשות 13

ההחלטה להוציא להורג את הנער עוררה מחאה בקרב ארגוני זכויות אדם, הטוענים כי לא הוצגה הוכחה חותכת בדבר ההאשמות נגד קריריס. ברשתות החברתיות החלו ארגונים שונים ומתנגדי המשטר בניסיון למנוע את המהלך. בינתיים, ממתין הנער בכלאו, בתקווה שהמאבק יציל את חייו.

כזכור, באפריל האחרון 37 אזרחים סעודים נידונו למוות בעריפת ראשים ובצליבה. חרף הרפורמות האחרונות של יורש העצר מוחמד בן סלמאן בנוגע לזכויות נשים בממלכה, נראה כי סעודיה עדיין רחוקה מקידמה.

מורתג'א קריריס, שנידון למוות בסעודיה, בגיל 13
מורתג'א קריריס, שנידון למוות בסעודיה, בגיל 13 | צילום: החדשות 13