נשיא הפיליפינים דוטרטה: "הייתי הומו בעבר - ריפאתי את עצמי"

המנהיג השנוי במחלוקת ציין כי "הבריא בעזרת נשים יפיפיות" וכי "הפך לגבר שוב לאחר שהתחתן עם אישה". לאחר נאומו הזמין שלוש צעירות לבמה ונישק אותן על לחיין

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה | צילום: רויטרס

נשיא הפיליפינים ודמות שנויה במחלוקת בקהילה הבין-לאומית, אמר כי "הייתי הומו בעברי, אך נרפאתי בעזרתן של נשים יפיפיות". את הדברים אמר במהלך אירוע של הקהילה הפיליפינית ביפן, שהתקיים ביום חמישי - כך דיווחה רשת CNN בפיליפינים. לאחר הנאום הזמין דוטרטה שלוש נשים לבמה, ונישק אותן על הלחי. "ראשית, עליה להיות רווקה, ושנית - לא להיות קטינה. רוצה נשיקה?", הציב הנשיא את תנאיו.

דוטרטה, בן 74, החל את נאומו בכך שאמר כי הוא והסנטור אנטוניו טרילנאס, המתנגד לו בממשלתו, הם "דומים, משום ששניהם הומוסקסואלים". אך הוא כאמור, "נרפא". דוטרטה התייחס ליריבו טרילנאס, וחשף כי "אדם הומו אמר לי שהוא גיי, ושזה ברור לפי תנועות הגוף שלו". עוד ציין כי הוא "הפך שוב לגבר" כשנישא לאישתו הראשונה אליזבת צימרמן. צימרמן, בת 71, הייתה נשואה לדוטרטה במשך 27 שנים ויש להם שני ילדים. חברתו הנוכחית הוניילט אוונסנה, בת 49, ישבה על הבמה לאורך כל הנאום בו סיפר על נטייתו המינית שהשתנתה, לטענתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לקראת חודש הגאווה: אלו הם האירועים המרכזיים שייערכו בת"א

במחאה על דברי הרב: דגלי גאווה נתלו בכניסה לרבנות י-ם

הפיליפינים: לפחות 11 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה בעוצמה 6.3

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה | צילום: רויטרס

.

דוטרטה נחשב לדמות שנויה במחלוקת ואדם פרובוקטיבי המתנגד בתוקף לזכויות להט"ב. הוא השתמש בעבר במילות הגנאי הפיליפיניות "בקלה" ו"באיוט", שמתארות הומואים באופן פוגעני. דוטרטה אינו עקבי ביחסו לנישואים גאים. ב-2017 אמר כי נישואים על פי חוק הם רק כאלה המתקיימים בין גבר ואישה, ובהמשך אותה שנה טען כי הוא חושב שהחוק עשוי להשתנות, ולהתיר נישואים חד-מיניים.

במהלך ביקורו של דוטרטה אשתקד בישראל, אמרה יו"ר האופזיציה דאז ציפי לבני בריאיון ברשת ב': "לא רק שהוא מעריץ את היטלר, אלא הוא השווה בין יהודים לסוחרי סמים, והסביר שיש אונס כי יש הרבה נשים יפות. זהו אדם מאוד פרובלמטי, ולא צריך לפרוש בפניו שטיחים אדומים. הביקור צריך להיות בפרופיל מאוד נמוך".