היורשת של קים? המסתורין סביב אחותו של שליט קוריאה הצפונית

קים יו-ז'ונג עלתה לכותרות לאור הספקולציות סביב היעלמותו של אחיה. למרות שנראה כי השליט מבסס את מעמדה בתוך המפלגה - אין משמעות הדבר שהיא אכן תחליף אותו: "שושלת קים היא גברית במהותה"

זמן צפייה: 07:45

בשנים האחרונות היחסים בין שתי הקוריאות התחממו. עם זאת, השלום האפשרי ביניהן התרחק בחודש יוני האחרון, אז קוריאה הצפונית פוצצה במכוון את לשכת התיאום בין שתי המדינות - עקב ההחלטה של שכנתה מדרום לנתק את היחסים באופן זמני. מי שנתן את ההוראה למהלך הוא לא השליט קים ז'ונג און, אלא דווקא אחותו של הדיקטטור - מה שמעלה תיאוריות רבות באשר להיותה יורשת פוטנציאלית בשושלת קים.

כאמור, קים יו-ז'ונג, אחותו הצעירה של שליט קוריאה הצפונית, עלתה לאחרונה לכותרות עקב היעלמותו המסתורית של אחיה ולאור הספקולציות הרבות אודות מצבו. על אף שתפקידה של יו-ז'ונג בתוך מפלגת השלטון אינו ברור, מומחים טוענים שהיא אחראית על התעמולה או על מדיניות החוץ של קוריאה הצפונית. ישנן אף טענות שהיא קיבלה את תפקיד הממונה על הקורונה.

קים יו-ג'ונג נפגשת עם מנהיג קוריאה הדרומית
קים יו-ג'ונג נפגשת עם מנהיג קוריאה הדרומית | צילום: חדשות 13

למרות שנראה כי אחיה מבסס את מעמדה בתוך המפלגה במטרה לשמר את השושלת של משפחתו ולשמור על האינטרסים שלו - אין משמעות הדבר שהיא אכן הולכת להחליף אותו. "שושלת קים היא גברית והסיכוי של אישה לעלות לכס השלטון הוא חריג מאוד", הסבירה ד"ר אור רבינוביץ', מהמחלקה ליחסים בין-לאומיים באוניברסיטה העברית

סוגיית היורש מעוררת סקרנות ודאגה בעולם, כי מעבר לעובדה שמדובר במדינה מסוכנת ומבודדת, היא גם בעלת יכולות גרעין מתקדמות, הממשיכה לפתח את תוכניותיה למרות האיומים והסנקציות מצד המערב - "הבן אדם שיירש אותו ככל הנראה ישלוט על ארסנל גרעיני מאוד גדול", הוסיפה.