סרט אימה ביפן: "ספינת רפאים" ובה גוויות וגולגולות נסחפה לחוף

סירה עם כיתוב באותיות קוריאניות ועליה שלדים של חמישה בני אדם נשטפה לחופי האי סאדו. הרשויות עדיין בודקות את המקרה, אך מודות: המתיחות בין קוריאה הצפונית ליפן עלולה להקשות על החקירה

שלד
שלד | צילום: רויטרס

הסיפור הבא נשמע כאילו שנלקח מסרט אימה, אולם הוא אכן קרה במציאות רק בסוף השבוע האחרון: "ספינת רפאים" המכילה שרידי אדם נסחפה לאי ביפן. על הספינה שנשטפה לחוף באי סאדו ועליה כיתוב באותיות קוריאניות, נמצאו חמש גוויות ושתי וגולגולות. המשטרה המקומית טרם הצליחה לאשר האם הראשים שייכים לגוויות, אולם בתקשורת היפנית טענו כי ככל הנראה קיים קשר בין השרידים לשלדים - מה שמעיד על כך שהקורבנות היו בים זמן רב.

מסתבר כי "סירות רפאים" כאלה, אשר מקורן בקוריאה הצפונית, הינן תגליות שכיחות למדי בחופי יפן, אולם לרוב הספינות ריקות מאדם. הגורם הסביר למותם של אנשי הצוות הוא ככל הנראה הרעב והחשיפה לקור בעת ההפלגה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"זנחתי את חיי": חולה הסרטן שמקדיש את חייו למאבק במחלה

בין האימהות לחיי הזוהר: לירון ויצמן מתכוננת ל"אח הגדול"

אחרי הניצחון: נתניהו יצטרך למנוע מסער להפוך לאויבו • פרשנות

ספינה מקוריאה הצפונית שנסחפה לחופי יפן
ספינה מקוריאה הצפונית שנסחפה לחופי יפן | צילום: רויטרס

בתקריות דומות שקרו בעבר, עלתה ההשערה כי אנשי הצוות שנמצאו בסירות היו עריקים או מרגלים ממשטרו הדיקטטורי של מנהיג קוריאה הצפונית. כמו כן, חלק מההשערות היו שהעוני במדינה הוא זה שמכריח את תושבי קוריאה לדוג רחוק יותר מביתם.

המתיחות בין יפן לבין קוריאה הצפונית עלולה להקשות על חקירת המקרה. בחודש נובמבר איימה קוריאה הצפונית כי בקרוב תשגר טיל בליסטי על יפן, ואף כינתה את ראש הממשלה שינזו אבה כ"גמד פוליטי". זמן קצר לאחר מכן דווח בכלי התקשורת ביפן על שיגור טיל מקוריאה הצפונית, אולם בהמשך התברר כי מדובר היה בטעות.