קוריאה הצפונית חשפה טילים בליסטיים חדשים במצעד צבאי

במפגן צבאי חריג חשף השליט קים ז'ונג און טילים בין יבשתיים חדשים, ושיבח את הצבא על כך שלטענתו איש במדינתו לא נדבק בקורונה. "נגייס את הכוח הצבאי החזק ביותר אם נאוים"

זמן צפייה: 03:06

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און, חשף היום (שבת) במהלך מצעד צבאי חריג בבירה פיונגיאנג טילים בליסטיים חדשים ואמר: "כוחנו הצבאי לא מכוון כלפי אף אחד. אנו נגייס את הכוח הצבאי החזק ביותר במידה ונאוים", והוסיף: "אנו נמשיך לבנות את מערך ההרתעה שלנו".

כאמור, במצעד נראו טילים בים יבשתיים רכובים על משאיות - מה שאישש את טענותיהם של גורמים רשמיים בסיאול ובוושינגטון כי קוריאה הצפונית צפויה לחשוף נשק אסטרטגי חדש במסגרת המצעד הצבאי.

מצעד בצפון קוריאה
מצעד בצפון קוריאה | צילום: צילום מסך

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ-20 בתים בנוף הגליל נשרפו: "אין לי גג, מה נעשה בחורף?"

עטופים בבידוד: הצצה למחלקת הקורונה שמאפשרת ביקורי משפחות

בין טיוח לטיפול חריג: תשעת הימים שטראמפ ירצה לשכוח • פרשנות

קים ז'ונג-און במהלך נאומו במצעד הצבאי בבירה פיונגיאנג
קים ז'ונג-און במהלך נאומו במצעד הצבאי בבירה פיונגיאנג | צילום: צילום מסך

כמו כן, הביע שליט קוריאה הצפונית את שביעות רצונו מכך שלטענתו: "אף תושב צפון קוריאה לא נדבק בקורונה", והוסיף כי "לא ניתן היה למנוע את נגיף הקורונה ללא סוציאליזם". בנוסף, קים הודה לצבא על תגובתו "לאסונות טבעיים ועל כך שמנע את התפרצות הנגיף במדינה". עם זאת, הסבירות לכך שאיש במדינה הטוטליטארית לא נדבק בקורונה הוא נמוך מאוד.

טיל בליסטי שהוצג במהלך המצעד בצפון קוריאה
טיל בליסטי שהוצג במהלך המצעד בצפון קוריאה | צילום: צילום מסך

כאמור, המצעד שלווה בהופעות ופסטיבלים נועד לציין 75 שנים מאז נוסדה מפלגת הפועלים הקוריאנית השולטת עד היום. לקראת סוף הנאום, אמר קים כי הוא מקווה ששתי הקוריאות יאחדו כוחות שוב לאחר שייגמר משבר הקורונה. באירוע המצעד המשתתפים לא לבשו מסכות.

בכיר בממשל האמריקני מסר בתום המצעד, כי "מאכזב לראות שקוריאה הצפונית מעדיפה את תוכנית הגרעין והטילים הבליסטיים האסורה, על פני צרכי אזרחי המדינה".