מלזיה: "הסנקציות האמריקניות על איראן מפירות את החוק הבינ"ל"

ראש הממשלה, מאהאטיר מוחמד, הכריז כי מדינתו אינה תומכת בהגבלות שהטילה ארצות הברית על הרפובליקה האסלאמית, ואמר כי הן "מפירות בבירור את אמנת האו"ם"

זמן צפייה: 00:55

ראש ממשלת מלזיה, מאהאטיר מוחמד, גינה היום (שבת) את מדיניות ארצות הברית כלפי איראן: "מלזיה לא תומכת בחידוש הסנקציות החד צדדיות של האמריקנים כלפי איראן. סנקציות כאלה מפירות בבירור את אמנת האו"ם ואת החוק הבין-לאומי. רק האו"ם יכול להחיל סנקציות, ובהתאם לאמנות".

בכנס שנערך בדוחא, קטאר, מוחמד אמר כי ההגבלות שהוטלו על הרפובליקה האסלאמית פוגעות בכלכלות אחרות בעולם: "מזליה, ומדינות נוספות, איבדו נתח שוק גדול בגלל הסנקציות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הנשיא שהבטיח תקווה לעמו ולמערב – וגרם למתח שיא • מסכמים עשור

חילופי אסירים בין ארה"ב ואיראן: שני חוקרים שבו למדינותיהם

איראן על הניסוי במרכז הארץ: "טיל גרעיני שמכוון אלינו"

לפני כעשרה ימים, צרפת, גרמניה ובריטניה הודיעו כי איראן מפתחת "טילים בליסטיים בעלי יכולת גרעינית", ובכך נוגדת את מדיניותה של מועצת הביטחון של האו"ם כי עליה לחדול מכל פעילות מהסוג הזה. שגרירי שלוש המדינות באו"ם העבירו במהלך הלילה מכתב למזכ"ל הארגון, אנטוניו גוטרש, שבו דרשו ממנו לדווח על כך רשמית למועצת הביטחון.

במקביל, דווח בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ארצות הברית שוקלת לפרוס במזרח התיכון כ-14 אלף חיילים נוספים, ספינות וטכנולוגיה צבאית. על פי הפרסום, הכוחות יצטרפו ל-14 אלף החיילים שכבר נשלחו לאזור, מאז חודש מאי. זאת, על מנת להרתיע נגד תוקפנות אפשרית של איראן באזור, בתגובה לסנקציות הבית הלבן נגד המדינה.

גורמים בממשל האמריקני אמרו לעיתון כי הנשיא דונלד טרמאפ צפוי לקבל החלטה אם לפרוס את הכוחות במהלך החודש. על פי הגורמים, טראמפ משוכנע כי יש להדוף את התוקפנות האיראנית האפשרית, שיועציו מזהירים אותו מפניה. עם זאת, הנשיא עשוי לאשר מכסה קטנה יותר של כוחות צבאיים שישלחו לאזור.