קוריאה הדרומית: פיונגיאנג שיגרה שני טילים בלתי מזוהים

צבא סיאול הודיע כי זוהו שיגורים מהחוף המזרחי של המדינה השכנה - בפעם השביעית בתוך שבועות. שר ההגנה היפני: "הפרה ברורה של תקנות האו"ם"; טראמפ: "יש לנו יחסים טובים עם קוריאה הצפונית"

זמן צפייה: 00:25

צבא קוריאה הדרומית הודיע הלילה (שבת) כי מערכות ההגנה האווירית זיהו שני שיגורים של טילים בלתי מזוהים מהחוף המזרחי של קוריאה הצפונית. בשל כך, כונסה בסיאול ישיבה של מועצת הביטחון הלאומי. מדובר בשיגור השישי משטח המדינה מחצי האי בתוך כחודש, שמגיע גם הוא לפי ההערכות, בתגובה לתרגיל המשותף שקיימו ארצות הברית וקוריאה הדרומית. זאת הפעם השביעית במהלך השבועות האחרונים שפיונגיאנג מבצעת שיגור טילים שכזה.

צבא יפן מסר כי הטילים לא נחתו בשטח המדינה, ושר ההגנה היפני אמר כי השיגור מהווה הפרה ברורה של תקנות האו"ם וכי לא ניתן להתעלם מהמעשה של קוריאה הצפונית. משמר החופים היפני דיווח כי זיהה גם כן את השיגור, ועדכן כלי שיט נוספים שלא להתקרב לרסיסים או לפסולת במים.

בתוך כך, לאחר השיגור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר לכתבים בבית הלבן כי למדינתו יש יחסים טובים מאוד עם קוריאה הצפונית, והוסיף: "קים היה ישר מאוד בשיחות איתי". כמו כן, פקיד אמריקני בכיר אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ארצות הברית מודעת לשיגורים שביצעה פיונגיאנג - והיא נמצאת בקשר רציף בנושא עם בנות בריתה יפן וקוריאה הדרומית.

לכתבות נוספות בנושא: 

קוריאה הצפונית: קים ז'ונג און פיקח על ניסוי ב"נשק חדש"

צבא קוריאה הדרומית: קוריאה הצפונית שיגרה עוד 2 טילים בלתי מזוהים

"צ' קוריאה גנבה 2 מיליארד דולר – ומימנה את תוכנית הגרעין"

ניסוי טיל בקוריאה הצפונית
ניסוי טיל בקוריאה הצפונית | צילום: טוויטר

לפני כשבועיים, סוכנות הידיעות הממשלתית של קוריאה הצפונית הודיעה כי שליט המדינה, קים ז'ונג און, פיקח על ניסוי ב"נשק חדש". זאת, מעט לאחר שקוריאה הדרומית טענה כי שכנתה מצפון שיגרה שני טילים לא מזוהים לעבר הים.

בד בבד, הודיעה פיונגיאנג כי "לא נקיים שיחות בחצי האי עד שקוריאה הדרומית וארצות הברית יפסיקו עם האימונים הצבאיים המשותפים". זאת, יום לאחר שדובר משרד החוץ של המדינה התייחס לתרגיל שנערך ואמר שהחל למרות האזהרות חוזרות ונשנות מצד קוריאה הצפונית.

לפני כשבועיים וחצי כאמור, הודיע צבא קוריאה הדרומית כי זיהה שני שיגורים של טילים בלתי מזוהים מקוריאה הצפונית לעבר ים יפן שממזרח למדינה. מדובר היה בשיגור הרביעי של פיונגיאנג תוך פחות משבועיים.

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און
מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און | צילום: רויטרס

יפן מסרה בתגובה לירי כי "הטילים ששוגרו מקוריאה הצפונית לא חדרו לשטח המדינה ואינם מהווים איום". גורם אמריקני בכיר אמר: "ארצות הברית עוקבת אחר המצב בקוריאה הצפונית ומקיימת התייעצויות בנושא עם קוריאה הדרומית ויפן".

על פי דוח סודי של האו"ם שנחשף בסוכנות הידיעות "רויטרס", קוריאה הצפונית גייסה באמצעות מתקפות סייבר כשני מיליארד דולרים, בהם השתמשה לטובת תוכנית ייצור נשק להשמדה המונית, שאותה היא מובילה בשנים האחרונות. הדוח מוסיף ומציין כי הממשל בפיונגיאנג ממשיך להרחיב את תוכנית הגרעין והטילים שלו. משלחת קוריאה הצפונית לאו"ם לא השיבה לדרישה להגיב לדברים.