קוריאה הדרומית: פיונגיאנג שיגרה שני טילים בלתי מזוהים

הצבא הדרום קוריאני הודיע שזיהה שני עצמים ששוגרו מהמדינה השכנה - בפעם ה-8 בתוך שבועות. זאת, לאחר שדיפלומט בכיר בקוריאה הצפונית אמר שמדינתו "פתוחה לחידוש שיחות הגרעין עם ארה"ב"

זמן צפייה: 00:29

צבא קוריאה הדרומית הודיע הבוקר (שלישי) כי קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים בלתי מזוהים מפיונגיאנג לעבר ים יפן - שעברו מרחק של כ-330 קילומטרים. ממשרד החוץ היפני נמסר כי הטילים לא נכנסו לטריטוריה של המדינה ושלא סיכנו את ביטחונה. מדובר בשיגור השמיני משטח המדינה מחצי האי בתוך שבועות, שמגיע גם הוא לפי ההערכות, בתגובה לתרגיל המשותף שקיימו ארצות הברית וקוריאה הדרומית.

בתוך כך, בכיר בממשל האמריקני אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ארצות הברית מכירה את הדיווחים, עוקבת אחריהם - ומקיימת התייעצויות בנושא עם בנות בריתה. זאת, לאחר שאתמול אמר גורם דיפלומטי בקוריאה הצפונית כי מדינתו תהיה "פתוחה לחידוש את שיחות הגרעין עם וושינגטון".

לכתבות נוסופות בנושא: 

קוריאה הדרומית: פיונגיאנג שיגרה שני טילים לעבר ים יפן

קוריאה הצפונית: קים ז'ונג און פיקח על ניסוי ב"נשק חדש"

צבא קוריאה הדרומית: פיונגיאנג שיגרה עוד 2 טילים בלתי מזוהים

קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית
קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים הודיע צבא קוריאה הדרומית כי מערכות ההגנה האווירית זיהו שני שיגורים של טילים בלתי מזוהים מהחוף המזרחי של קוריאה הצפונית. בשל כך, כונסה בסיאול ישיבה של מועצת הביטחון הלאומי.

צבא יפן מסר אז כי הטילים לא נחתו בשטח המדינה, ושר ההגנה היפני אמר כי השיגור מהווה הפרה ברורה של תקנות האו"ם וכי לא ניתן להתעלם מהמעשה של קוריאה הצפונית. משמר החופים היפני דיווח כי זיהה גם כן את השיגור, ועדכן כלי שיט נוספים שלא להתקרב לרסיסים או לפסולת במים.

לאחר השיגור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר לכתבים בבית הלבן כי למדינתו יש יחסים טובים מאוד עם קוריאה הצפונית, והוסיף: "קים היה ישר מאוד בשיחות איתי".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

לפני כחודש, סוכנות הידיעות הממשלתית של קוריאה הצפונית הודיעה כי שליט המדינה, קים ז'ונג און, פיקח על ניסוי ב"נשק חדש". זאת, מעט לאחר שקוריאה הדרומית טענה כי שכנתה מצפון שיגרה שני טילים לא מזוהים לעבר הים.

בד בבד, הודיעה פיונגיאנג כי "לא נקיים שיחות בחצי האי עד שקוריאה הדרומית וארצות הברית יפסיקו עם האימונים הצבאיים המשותפים", יום אחרי שדובר משרד החוץ של המדינה התייחס לתרגיל שנערך ואמר שהחל למרות האזהרות חוזרות ונשנות מצד פיונגיאנג.

על פי דוח סודי של האו"ם שנחשף בסוכנות הידיעות "רויטרס", קוריאה הצפונית גייסה באמצעות מתקפות סייבר כשני מיליארד דולרים, בהם השתמשה לטובת תוכנית ייצור נשק להשמדה המונית, שאותה היא מובילה בשנים האחרונות. הדוח מוסיף ומציין כי הממשל בפיונגיאנג ממשיך להרחיב את תוכנית הגרעין והטילים שלו. משלחת קוריאה הצפונית לאו"ם לא השיבה לדרישה להגיב לדברים.