דיווח: קים ז'ונג און הזמין את טראמפ לבקר בקוריאה הצפונית

מקורות דיפלומטיים אמרו לכלי תקשורת בקוריאה הדרומית כי מנהיג המדינה השכנה שלח בחודש אוגוסט מכתב לנשיא ארה"ב, והזמין אותו להגיע לפיונגיאנג. בממשל האמריקני לא הגיבו לדיווח

זמן צפייה: 00:29

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און, הזמין את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבקר בפיונגיאנג, במכתב ששלח לו בחודש באוגוסט - כך אמרו הלילה (שני) מקורות דיפלומטיים לכלי תקשורת בקוריאה הדרומית.

המכתב, השני שטראמפ קיבל מקים בחודש שעבר, נשלח טרם הניסוי האחרון שביצעה קוריאה הצפונית בטילים קצרי טווח. הבית הלבן ומשרד החוץ האמריקני לא הגיבו עד כה לדיווח.

לעוד כתבות בנושא:

קוריאה הדרומית: פיונגיאנג שיגרה שני טילים בלתי מזוהים

קוריאה הצפונית: קים ז'ונג און פיקח על ניסוי ב"נשק חדש"

טראמפ: "רוצה לפגוש את קים"; קוריאה הצפונית: "הצעה מעניינת"

הנשיא טראמפ ומנהיג צפון קוריאה
הנשיא טראמפ ומנהיג צפון קוריאה | צילום: רויטרס, Getty Images

בסוף חודש יוני, כזכור, טראמפ נפגש עם קים באזור המפורז שבין הקוריאות. זו הייתה הפעם השלישית שבה שני המנהיגים נפגשו, והפעם הראשונה שבה נשיא אמריקני חוצה את הגבול לכיוון המדינה המבודדת. טראמפ הגיע למקום, כחלק מסיור שערך עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין.

טראמפ אמר לכתבים כי "יזמין את קים מיד להגיע לבית הלבן" - ואז לחץ את ידו. בהצהרה משותפת לתקשורת הוסיף הנשיא האמריקני: "פיתחנו קשר מצוין, זה כבוד עבורי להיות פה, אני מודה לקים מאוד - זה רגע היסטורי". כמו כן, אמר טראמפ כי קוריאה הצפונית הסכימה בתוך כמה שבועות להתחיל מחדש בשיחות הגרעין.

פגישתם של טראמפ וקים
פגישתם של טראמפ וקים | צילום: רויטרס

קים אמר מצידו כי "מדובר ברגע היסטורי, הנשיא טראמפ חצה את הגבול לעבר קוריאה הצפונית, הוא הנשיא האמריקני הראשון שעשה זאת. זהו ביטוי למחויבות שלו לעתיד חדש עבור המדינות". המנהיג הוסיף שהיה מופתע מאוד מההצעה של טראמפ להיפגש, וכינה את לחיצת היד בין השניים "ביטוי לכך שהיום שונה מאתמול".

מאז, ביצעה קוריאה הצפונית שמונה ניסויים בטילים, כאשר האחרון שבהם התרחש לפני כשבוע, אז הודיע צבא קוריאה הדרומית כי פיונגיאנג שיגרה שני טילים בלתי מזוהים לעבר ים יפן - שעברו מרחק של כ-330 קילומטרים. ממשרד החוץ היפני נמסר כי הטילים לא נכנסו לטריטוריה של המדינה ושלא סיכנו את ביטחונה. גם הניסוי הזה, כמו קודמיו, הגיע לפי ההערכות, בתגובה לתרגיל המשותף שקיימו ארצות הברית וקוריאה הדרומית.