"נדון ביחסים בינינו": קים הגיע לרוסיה לקראת פגישתו עם פוטין

הפסגה בין שני המנהיגים תתקיים מחר, ולפי ההערכות היא תעסוק, בין היתר, בהסרת הסנקציות של המערב מקוריאה הצפונית. "בשיחות נעסוק בסוגיות ובפתרונות הקשורים לחצי האי הקוריאני"

זמן צפייה: 00:28

מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און הגיע היום (רביעי) לרוסיה ברכבת לקראת פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שצפויה להתקיים מחר.

לפי ההערכות, מטרתו של קים בפגישה הזו היא לקבל גיבוי רוסי להסרת הסנקציות של המערב על קוריאה הצפונית, נושא שקים חותר אליו בהזדמנויות רבות, בין היתר בשיחות עם ארה"ב שעד כה לא הניבו תוצר בתחום זה. מהצד הרוסי, ניתן להניח שהאינטרס העיקרי של פוטין הוא השפעה - להיות גורם משמעותי בהסדר עתידי, אם יהיה כזה, עם קים ז'ונג און - בין היתר כיוון שרוסיה רואה עצמה כגורם בעל אינטרסים באזור זה. עדיין לא ברור אם רוסיה תציג מתווה חדשני ומשמעותי למשא ומתן עם קים.

קים ג'ון און, מנהיגה של צפון קוריאה, מגיע לרוסיה
קים ג'ון און, מנהיגה של צפון קוריאה, מגיע לרוסיה | צילום: רויטרס

"אני מקווה שהביקור הזה יהיה מוצלח ומועיל" אמר קים עם הגיעו לרוסיה, "בשיחות עם נשיא רוסיה היקר, פוטין, אוכל לדון בסוגיות ובפתרונות הספציפיים הקשורים לחצי האי הקוריאני ולפיתוח היחסים הבילטרליים בין המדינות".

גנג שוואנג, דובר משרד החוץ הסיני, התייחס לפגישה ובירך על שיתוף הפעולה בין המדינות: "קוריאה הצפונית ורוסיה הן שכנות וידידות של סין. אנחנו שמחים לראות שהן מחזקות את יחסיהן ואת שיתוף הפעולה ביניהן, ומאמינים שזה יועיל לשלום וליציבות של חצי האי הקוריאני ושל האיזור בכלל. אנחנו מקווים שהמפגש יהיה מוצלח ויניב תמיכה לפתרון נושא חצי האי".

קים ג'ון און, מנהיגה של צפון קוריאה, מגיע לרוסיה
קים ג'ון און, מנהיגה של צפון קוריאה, מגיע לרוסיה | צילום: רויטרס