בצל הביקורת על ניהול משבר הקורונה: ראש ממשלת יפן החליט לפרוש

יושיהידה סוגה, הודיע על פרישתו, לאחר שהחליט לא להתמודד שוב על הנהגת מפלגת השלטון במדינה. הוא כיהן בתפקיד רק כשנה, במהלכה נמתחה ביקורת רבה על אופן התמודדותו עם התחלואה בנגיף שזינקה

ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה

ראש ממשלת יפן, יושיהידה סוגה, הודיע היום (שישי) על פרישתו בקרוב, לאחר שהחליט לא להתמודד שוב על הנהגת מפלגת השלטון הליברל- דמוקרטית. הוא כיהן בתפקיד רק כשנה במהלכה זכה לביקורת קשה וחוסר שביעות רצון ציבורית מהתמודדותו עם מגפת הקורונה.

סוגה, שהפך לראש ממשלת יפן לפני כשנה, כשקודמו בתפקיד, שינזו אבה שכיהן שנים רבות כראש ממשלה, הודיע על פרישתו. הפופולאריות של סוגה ירדה מתחת ל-30% על פי הסקרים ביפן, בזמן שהמדינה מתמודדת עם גל התחלואה החמור ביותר של קורונה שפקד אותה עד כה ולקראת הבחירות הכלליות שצפויות להתקיים השנה. מעמדו של סוגה לא השתפר וייתכן כי אף ניזוק כתוצאה מקיום האולימפיאדה בטוקיו, שלקראתה ובמהלכה זינק מספר החולים בעיר בפרט וביפן בכלל.

יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו
יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס

החלטתו שלא להתמודד בקרוב על הנהגת מפלגתו מובילה לכך שהמפלגה תצטרך לבחור בקרוב מנהיג חדש שיהפוך לראש ממשלת יפן.  מספר החולים החדשים ליממה זינק ביפן, משפל של כ-1,000 סביב אמצע יוני לכ-18,000 במהלך סוף אוגוסט. אחד ההסברים האפשרים לכך היא קיומם של המשחקים האולימפיים בטוקיו, שבמסגרתם הגיעו משלחות מכל רחבי העולם לבירה היפנית וכמובן התפשטות נגיף הדלתא של הקורונה.