ישראלים בסרי לנקה אחרי מתקפת הטרור: "החיים ממשיכים כרגיל"

שעות לאחר פיגועי הטרור שגבו את חייהם של 215 בני אדם וגרמו לפציעתם של מאות נוספים, התיירים הישראלים במדינת האיים מסרבים להתרגש: "יש טיפה פחד, אבל לא משהו שלא ראינו עד כה"

זמן צפייה: 11:19

שעות לאחר מתקפת הטרור שגבתה את חייהם של לפחות 215 בני אדם בסרי לנקה, תיירים ישראלים באי מספרים כי החיים חזרו לשגרה. "לא הייתה אז המולה מיוחדת, חוץ מהאזור שבו היו הפיגועים, החיים ממשיכים כרגיל", סיפר זיו מולכו, מדריך תיירים באזור. "יותר מאוחר הרחובות התרוקנו וחלק מהחנויות נסגרו. כרגע אנשים יושבים בבתים, מקשיבים לחדשות ורואים מה קורה. בשאר חלקי האי הכול כרגיל – יום ראשון היום ואנשים מטיילים. מחר חוזרים לשבוע עבודה".

"יש טיפה פחד כללי, אבל לא משהו שלא ראינו עד עכשיו", אמר להב קסנר המטייל בימים אלו באי. "יש לנו מחר טיסה לכיוון המלדיביים, ונקווה שנצליח לעשות אותה כי יש עוצר משש בערב עד שש בבוקר. נקווה שנצליח להשתחל בדרכים לשדה התעופה".

כזכור, לא היו כל נפגעים ישראלים במתקפת הטרור בסרי לנקה שאירעה הבוקר - כך הודיע משרד החוץ הישראלי. "החל מהשעה 15:00 ועד להודעה חדשה ישנו עוצר ברחבי  קולומבו. שדה התעופה פועל כרגיל ותיירים המבקשים לצאת מהמדינה יכולים לפנות למשטרה דרך המלונות בהם הם לנים, ולהסדיר את נסיעתם".

עוד בחדשות 13:

סרי לנקה: המשטרה הזהירה לפני עשרה ימים מפני מתקפת טרור

"פשע נתעב": מנהיגי העולם גינו את המתקפה בסרי לנקה

משרד החוץ: לא היו ישראלים מעורבים במתקפת הטרור בסרי לנקה

זיו מולכו, מדריך תיירים בסרי לנקה
זיו מולכו, מדריך תיירים בסרי לנקה | צילום: חדשות 13
כאמור, מוקדם יותר היום אירעה סדרת פיצוצים בשבעה מוקדים ברחבי המדינה - בעיר הבירה קולומבו, בעיר באטיקלואה ובדהיוואלה, בשלוש כנסיות וארבע בתי מלון, כאשר שתיים מהמתקפות היו על ידי מחבלים מתאבדים, ובכלי תקשורת בהודו דווח כי זוהו שני מחבלים מתאבדים ממוצא מוסלמי. כך על פי דיווחים המגיעים ממדינת האי. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, דאע"ש אחראי על הפיגועים, אך אף ארגון עדיין לא לקח אחריות.
בסביבות השעה 07:00 בבוקר (שעון ישראל) אירעה מתקפה משולבת ברחבי המדינה. בעיר הבירה קולומבו המתקפה הייתה נגד שתי כנסיות ושלושה מלונות - "שאנגרי לה קולומבו", "המלך בורי" ומלון הפאר "בורי סינאמון", שעל פי דיווחים התמוטט כתוצאה מהפיצוץ. בעיר המזרחית באטיקלואה הפיצוץ היה בכנסיית "סיינט סבסטיאן", שם נהרגו 25 איש. כארבע שעות לאחר מכן, לקראת השעה 12:00 (שעון ישראל), נשמע פיצוץ נוסף בבית מלון בעיר דהיוואלה, הנמצא בפרברי קולומבו. על פי דיווחים שונים, עשרות אזרחים זרים נהרגו במתקפה, וביניהם אזרחים אמריקנים.
עשרה ימים לפני הפיגוע המשולב שאירע היום הזהיר מפקד המשטרה מפני מתקפה של מחבלים מתאבדים נגד כנסיות במדינה על ידי NTJ – ארגון אסלאמי רדיקאלי. במכתב ששלח מפקד המשטרה, שהתבסס על מידע מודיעיני, נכתב כי "סוכנות מודיעין זרה דיווחה כי NTJ מתכנן לבצע פיגוע התאבדות נגד כנסיות בולטות ונגד נציבות הודו בקולומבו". הארגון, שטרם לקח אחריות על הפיגוע, נקשר להשחתת פסלים בודהיסטים בשנת 2018.