"הכביש ריק": הדיפלומטים הישראלים מתעדים את החיים בסין

לאחר שמשפחותיהם ומרבית אנשי הסגל נשלחו חזרה לישראל, הצוותים הקונסולריים מנסים להתרגל לשגרת החירום שהביאה התפרצות הקורונה. הקונסול בגואנז'ו: "הכול מנוילן. צריך טישו כדי לגעת בקיר"

זמן צפייה: 05:01

הצוותים הישראלים של משרד החוץ השוהים בסין, שמשפחותיהם ומרבית הסגל הדיפלומטי כבר חזר לישראל, מתעדים עצמם כל העת במדינה שבה רבים נמצאים בבידוד, מרבית הרחובות ריקים כמעט לחלוטין, והחשש מפני נגיף הקורונה מרחף באוויר.

"יוצאים לעבודה, לקונסוליה", תיעד עצמו פלג לוי, הקונסול הכללי של ישראל בעיר גואנז'ו. "כמו שאתם רואים פה, במעלית, הכול מנוילן. צריך טישו כדי לגעת בקיר. הכול הנחיות ביטחון, איך לזרוק את המסכות, איך להישמר".

תחנת בדיקה בכביש בסין, בזמן התפרצות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

"שמונה וחצי בבוקר. בדרך כלל, מלא ילדים, מלא אנשים שהולכים לעבודה", תיעד עצמו לוי ברחוב. "ריק לחלוטין. יש הנחיה חדשה שכשנמצאים בחוץ ללא אנשים לידך, מותר להוריד את המסכה וזו כבר התקדמות חיובית".

"אוטוסטרדה, דרך מהירה, כביש מהיר, ריקים לחלוטין", תיעד לוי את עצמו נוהג בכביש המהיר השומם. "אנשים באמת ממעטים לנסוע. הנה תחנת הבדיקה במעבר בין ערים. בודק את החום של האנשים, בודק שאין מקרים חריגים. בכניסה לנציגות גם כן בודקים את כל מי שנכנס ויוצא".

"הדבר החשוב ביותר הוא תרומת המסכות שאנחנו אמורים לקבל היום ב'פד-אקס'", אמר לוי לאנשי הקונסוליה. "אני רק רוצה להזכיר לכם שמיזוג האוויר מכובה, החלונות פתוחים, ותשטפו ידיים".

בהונג קונג, שאומנם נמצאת בשליטה סינית חלקית, אבל מבודדת ממנה כמעט באופן הרמטי בהחלטת הרשויות, מהיבשה ומהאוויר, ניתן לראות כיצד בהלת הקורונה משפיעה על חיי היום-יום.

"הגענו לסופר. כמו שאתם רואים, המדפים חצי ריקים", הדגימה אהובה שפילר, הקונסולית הכללית בהונג קונג. "חסר אורז, אוכל יבש, בטריות, ג'ל לניקוי, מסכות כמובן".

קונסול ישראל בגואנז'ו שבסין נבדק בכניסה לבניין בזמן התרפצות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

סין פרסמה את מניין הנדבקים בקרב הצוותים הרפואיים; מקרה הדבקה ראשון במצרים

הרשויות בסין הודיעו כי 1,716 עובדי מערכת הבריאות נדבקו עד כה מנגיף הקורונה. שישה מהם מתו מהמחלה. מספר המתים מהמחלה ברחבי העולם עלה ל-1,384, וקרוב ל-65 אלף נדבקו. במצרים הודיעו כי לראשונה אותר מקרה הדבקה במדינה. מדובר באזרח זר.

זנג יצ'ין, סגן השר בוועידת הבריאות הלאומית בסין, אמר כי 1,102 עובדי מערכת הבריאות נדבקו בנגיף בעיר ווהאן, שבה התפרצה המחלה, ו-400 נוספים באזורים נוספים במחוז חוביי. "הנטל על עובדי מערכת הבריאות שבחזית הוא כבד מאוד", אמר לרויטרס. "יכולות העבודה והמונה שלהם מוגבלות, הלחץ הפסיכולוגי הוא עצום, והסיכון לזיהום הוא גבוה".

נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

הרשויות המקומיות התקשו לספק ציוד הגנה כגון מסיכות נשימה, משקפי מגן וחליפות הגנה, בבתי חולים באזור. רופא מקומי סיפר לסוכנות הידיעות AFP כי הוא ו-16 מעמיתיו לעבודה הראו סימנים להידבקות בווירוס. עובדת רפואית נוספת אמרה לרשת CNN כי היא ויותר ממאה אנשי צוות בבית החולים הוכנסו לבידוד, נמצא כי 30 עובדים נוספים נושאים את הנגיף. זאת, מתוך כ-500 אנשי צוות, שעובדים בבית החולים.