"עשו מילדה טרוריסטית": רוסיה מונעת מישראלית בת 4 לצאת משטחה

אבי הילדה, שנמצאת על הספקטרום האוטיסטי והגיעה למדינה עם סבתה כדי לקבל טיפול רפואי, כתב בפייסבוק כי היא עוכבה בטענה ששהתה במדינה מעבר למותר לה בוויזה. משרד החוץ: "הן אינן בסכנה"

אמילי מולנר, מועכבת יציאה על ידי הרשויות ברוסיה
אמילי מולנר, מועכבת יציאה על ידי הרשויות ברוסיה | צילום: באדיבות המשפחה

הרשויות ברוסיה מנעה היום (שבת) את יציאתה מהמדינה של אמילי מולנר, בת ארבע וחצי מאשקלון, אזרחית ישראלית על הספקטרום האוטיסטי, בטענה כי שהתה במדינה מעבר למותר לה בוויזה. ככל הנראה העניין יוסדר מול רשויות ההגירה, ייתכן שבאמצעות קנס כספי, ובכך יתאפשר לשתיים לצאת.

אביה של הילדה, יגאל מולנר, פרסם פוסט בפייסבוק ובו טען כי בתו טסה לעיר סנט פטרסבורג עם סבתה על מנת לעבור טיפולים רגישים. לטענתו, שוחח על כך עם משרד החוץ הישראלי והם אמרו כי מדובר במעשה לא חוקי. עוד טען מולנר כי שגרירות ישראל ברוסיה אמרה כי משפחתו "עברה את החוקים הפדרליים הרוסים" וכי "על המשפחה לשכור עורך דין". בנוסף טען מולנר כי חדר המצב של משרד החוץ הישראלי אמר לו להמתין למחר. מולנר תקף בפוסט את הרשויות הרוסיות: "עשו מילדתי טרוריסטית, פולשת ועבריינית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נשאית ה-HIV שנאבקת בסטיגמות: "אנשים בהלם שאנחנו לא מידבקים"

סיירת נגישות כיתתית: כך מסייעים לתלמידים נכים להשתתף בטיולים

בעקבות ההודאה כי הכה את חברו למוות: חודשה חקירת הרצח בב"ש

אמילי מולנר, מועכבת יציאה על ידי הרשויות ברוסיה
אמילי מולנר, מועכבת יציאה על ידי הרשויות ברוסיה | צילום: באדיבות המשפחה

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "יציאתן של הילדה וסבתה מרוסיה, דרך שדה התעופה בסנט פטרסבורג סורבה בטענה שהנכדה, הנושאת אזרחות ישראלית בלבד, עברה את מכסת ימי השהייה המותרים באשרת הכניסה שלה. הקונסולית הכללית של ישראל בעיר שוחחה עם הסבתא, השוהה שם יחד עם נכדתה אצל משפחה. השתיים לא עוכבו או נעצרו, ואינן מצויות בסכנה.

מהסיבה שלכאורה מדובר בעבירה על חוקי ההגירה המקומיים, על הסבתא להסדיר את הנושא מול משרדי ההגירה במקום, עם החזרה מפגרת סוף השבוע, ביום שני. הקונסוליה הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג תמשיך לעקוב ולסייע למשפחה ככל שיהיה צורך".