איראן: חשפנו רשת ריגול אמריקנית גדולה - עצרנו כמה סוכני CIA

ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן עלי שמחאני אמר כי טהראן גילתה לאחרונה רשת סייבר של ארה"ב. כמו כן, טען כי לאחר ששיתפה את המידע עם בעלות בריתה - מספר עובדים של סוכנות הביון נעצרו

עלי שמחאני, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן
עלי שמחאני, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן | צילום: חדשות 13

עלי שמחאני, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, אמר היום (שני) כי טהראן חשפה לאחרונה רשת ריגול אמריקנית, והוסיף כי לאחר ששיתפה את המידע שברשותה עם בעלות בריתה - נעצרו כמה סוכני CIA. כמו כן, בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דווח כי רוסיה ניטרה גם כן ניסיון סייבר אמריקני לפגיעה בתשתיות שלה.

מוקדם יותר, טען שמחאני כי ביטחון המפרץ הפרסי מצוי בידי הרפובליקה האסלאמית ושעל כוחות הצבא האמריקניים לעזוב את האזור. "תמיד אמרנו שנבטיח את ביטחון המפרץ ומצרי הורמוז. ארה"ב היא הגורם המרכזי לאי היציבות שאנו עדים לה", ציין.

עוד בחדשות 13:

הסוכנות לאנרגיה אטומית: "איראן הגבירה את קצב העשרת האורניום"

כץ לאחר הפגישה עם גרינבלט: "דנו במצב בעזה ובאיראן"

איראן מאשימה את אירופה: "נכשלה בהצלת הסכם הגרעין"

נשיא איראן רוחאני
נשיא איראן רוחאני | צילום: רויטרס

בתוך כך, דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית הודיע הבוקר כי מדינתו תפר את המגבלות שהוטלו עליה במסגרת הסכם הגרעין ותגדיל בתוך עשרה ימים את מאגר האורניום המועשר ברמה נמוכה, עד לכמות החורגת מסף 300 הקילוגרמים המותרים על פי ההסכם. עוד איים כי טהראן שוקלת להעשיר אורניום עד לרמה של 20% - ריכוז ההעשרה מעליו נחשב החומר לשמיש לפצצות אטום. כמו כן, לדבריו, ייתכן כי המדינה תייצא מים כבדים – דבר שלטענתו לא מפר את ההסכם.

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי "לאירופה נותר זמן מועט להציל את הסכם הגרעין", והוסיף: "קריסת ההסכם אינו באינטרסים של מדינות אירופה". דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב, נשאל על ידי עיתונאים לגבי הצהרת איראן. פסקוב טען כי לא ראה את הודעת איראן, אך "עד כה עמדה טהראן בהתחייבויותיה הנובעות מהסכם הגרעין".

טראמפ ורוחאני
טראמפ ורוחאני | צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להודעתה של איראן במהלך טקס לזכר נשיאי וראשי ממשלת ישראל שהלכו לעולמם. "היום איראן איימה להעשיר אורניום לרמות גבוהות, מעבר להסכם הגרעין", אמר נתניהו. "זה לא מפתיע אותנו, כי כשהבאנו את הארכיון הסודי מטהראן גילינו עד כמה איראן הפרה את הבטחתה לקהילה הבין-לאומית. במקרה שאיראן תממש את איומיה הנוכחיים ותפר את הסכם הגרעין, הקהילה הבין-לאומית תאלץ להפעיל מיד את הסנקציות. בכל מקרה ישראל לא תיתן לאיראן להשיג נשק גרעיני".

נתניהו
נתניהו | צילום: חדשות 13