אחרי גרמניה וסין: כ-125 בני אדם נהרגו בשיטפונות בהודו

גשם זלעפות שירד במחוזות שונים במדינה האסייאתית גרם להצפות ומפולות חמורות מזה 40 שנים. כ-1,000 אנשים נלכדו על גגות בתיהם ורכביהם. כ-90 אלף תושבים חולצו עד כה מאזורי האסון

הודו, שיטפונות
מחלצים בהודו באזור השיטפונות | צילום: רויטרס

לפחות 125 בני אדם נהרגו בשיטפונות ומפולות במחוז מהרשטרה שבהודו בעקבות מונסונים וגשמים עזים שירדו בימים האחרונים. המחוז חווה את כמויות הגשם הרבות ביותר לחודש יולי מזה 40 שנה. מעל 1,000 בני אדם נתקעו על גגות בניינים ורכבים בעקבות ארבע מפולות.

בעיר טאלייה, דרומית למומבאי, מפולות הביאו למותם של לפחות 42 בני אדם בעוד עשרות נוספים נעדרים. על פי נתוני הרשויות, מעל 90,000 איש פונו מהאזור עד כה. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי כתב בטוויטר כי "אנו עוקבים אחר המצב במהרשטרה מקרוב ואנו שולחים עזרה לקורבנות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הישג לישראל: אבישג סמברג זכתה במדליית הארד בטאקוונדו

"סיכון חיים מדי יום": חודש עם לוחמי יחידת המסתערבים הסודית

נער נתקע ביוון בגלל בדיקת קורונה: "אמרו לי לקחת מטוס פרטי"

הודו, שיטפונות
מחלצים בהודו באזור השיטפונות | צילום: רויטרס

בתוך כך, גם בפיליפינים פונו מבתיהם כ-15 אלף בני אדם בעקבות שיטפונות עזים באזור הבירה מנילה. בצד השני של הגלובוס, בחוף המערבי של ארצות הברית, התמודדו השבוע עם גל שריפות כאשר אלפים פונו וכוחות הכיבוי התקשו להשתלט על האש בשל גל החום הפוקד את האזור.

השיטפונות בהודו ובפיליפינים, שהגיעו לאחר שיטפונות באירופה ובסין, וגל החום החריג בצפון אמריקה, מעלים חששות מפני השלכות נוספות שעלולות לבוא בעקבות משבר האקלים.