שיא עולמי של נדבקים ביממה בהודו: עקפה את ברזיל במניין הנשאים

ההתפרצות במדינה האסייתית: שיא הנדבקים נשבר זה היום החמישי ברציפות, כאשר יותר מ-90 אלף אובחנו תוך 24 שעות. בינתיים, הכלכלה הצטמקה ב-24% ברבעון. "המצב הגרוע במדינה מאז הקמתה"

זמן צפייה: 01:07

הודו עקפה היום (ראשון) את ברזיל במניין הנדבקים בקורונה, וכעת היא שנייה רק לארצות הברית מבחינת כמות הנדבקים, עם כ-4.21 מיליון נדבקים, כאשר רק ביממה האחרונה אובחנו יותר מ-91 אלף נשאים – שיא נדבקים ביממה במדינה כלשהי מפרוץ המגפה.

בעוד מדינות רבות בעולם הצליחו להאט במידה מסוימת את מגפת הקורונה, בהודו הווירוס הולך ומתפשט בקצב מדאיג, שלא נראה כמוהו בעולם עד כה. בעוד בארה"ב נרשמו רק פעמיים יותר מ-75 אלף נדבקים ביממה, ובברזיל השיא הוא כ-70 אלף, ב-11 מ-12 הימים האחרונים בהודו התגלו לפחות 75 אלף נדבקים, כאשר בחמשת הימים האחרונים נשבר השיא, יום אחרי יום.

מגפת הקורונה בהודו
מגפת הקורונה בהודו | צילום: רויטרס

מספר הנדבקים למיליון בני אדם בהודו דווקא נמוך יחסית, כ-3,000, כאשר לפי הנתונים, כ-8% מהבדיקות מאז פרוץ המגפה הן חיוביות. מניין הנשאים הפעילים במדינה הוא יותר מ-885 אלף – גבוה משמעותית מברזיל.

גם מספר המתים במדינה ממשיך לטפס, כאשר בכל יום מדווחים במדינה על לפחות 1,000 קורבנות נוספים של המגפה. שיעור המתים הרשמי למיליון נפשות בהודו עדיין נמוך מאוד, בדומה למדינות אסייתיות רבות, כאשר על פי מומחים סביר שהמספרים האמיתיים גדולים משמעותית.

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

במקביל, ברקע המגבלות שהוטלו, הודו חווה משבר כלכלי גדול, משמעותי יותר מרוב המדינות הגדולות. הכלכלה הצטמקה ב-24% ברבעון האחרון, וכלכלנים טוענים כי מקומה כמעצמה הכלכלית החמישית בעולם בסכנה. על פי חלק מההערכות, כ-200 מיליון אזרחים עלולים להיפלט משוק העבודה. שכונות רבות בניו דלהי, שמיועדות בעיקר לעובדים, נראות כיום נטושות.

"זה כנראה המצב הגרוע ביותר שהודו הייתה בו מאז הוכרזה הכרזת עצמאותה", אמר לניו יורק טיימס ג'יאטי גוש, כלכלן באוניברסיטת ג'אווארלל נהרו בניו דלהי "לאנשים אין כסף, המשקיעים לא ישקיעו כי אין שוק, והעלויות עלו ברוב סוגי הייצור".

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס