יותר מ-75 אלף נדבקים ביום: הודו שוברת שיאי קורונה חדשים

בתוך חודש צפויה המדינה להתברג במקום השני בעולם במניין הנשאים, זאת לאחר שתי יממות רצופות של יותר מ-75 אלף נדבקים. שיעור התמותה דווקא נמוך, אך מומחים טוענים: המספרים גבוהים בהרבה

זמן צפייה: 01:07

יותר מ-75 אלף נשאי קורונה אובחנו ביום אחד בהודו. המספר המדויק, שעומד על 76,826 בני אדם, שבר את השיא שנרשם במדינה רק יום קודם לכן, ועמד על 75,995. למעשה, מדובר בשני ימים הקשים ביותר מתחילת המגפה במדינה כלשהי, מלבד יממה אחת בארה"ב. כך, עם יותר מ-3 מיליון נדבקים, כ-61 אלף מתים ומגמה שרק מטפסת ועולה, הודו עתידה לעקוף את ברזיל בתוך כחודש ולהתמקם במקום השני בעולם מבחינת מניין הנדבקים.

עם זאת, ולמרות הנתונים המטרידים, מספר מקרי המוות למיליון אנשים עומד על 45 - נתון נמוך בהרבה ממה שדווח באירופה או בצפון אמריקה. בספרד, למשל, שם אובחנו עד כה כ-450 אלף בני אדם כנשאים, מספר מקרי המוות למיליון אנשים עומד על 620. גם בבריטניה, שם התגלו כ-330 אלף חולי קורונה, המספר עומד על 610.

אפידמיולוגים רבים מייחסים את שיעור התמותה הנמוך יחסית לאוכלוסייה הצעירה שחיה בהודו - והרי ידוע כי קשישים הם בדרך כלל פגיעים יותר. ב-BBC הצביעו על כך שבמדינות רבות בהן הדמוגרפיה דומה לזו שבהודו, נרשמו פחות אחוזי תמותה מאשר בארצות אחרות. בפקיסטן, על כל מיליון אנשים יש 28 מתים, בבנגלדש - 25.

לכתבות נוספות בנושא >>

דרום אפריקה נפתחת חרף הזינוק בשיעור הנדבקים: "חייבים פרנסה"

הגל השני של הנגיף בטוקיו מאיים על האולימפיאדה שנדחתה ל-2021

המדינה שניצחה את הקורונה: כך הצליחה דנמרק לחזור לשגרה

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

אז איך הצליחה הודו, עם כל מיליארד אזרחיה, לשמור על נתונים כאלה? התשובה היא, כי ככל הנראה לא מדובר על המספרים אמיתיים. ראשית, טענו מומחים שצוטטו ב-BBC, המדינה לא ספרה את האנשים שמתו בתקופת המגפה מסיבה "לא ידוע". כלומר, אנשים שמתו - אבל לא ברור אם הם אכן מתו מהקורונה. צעד זה מנוגד להנחיות ארגון הבריאות העולמי.

שנית, ייתכן כי תנאי המחייה בהודו, וכן צפיפות האוכולוסין, הובילו למותם של רבים - שכלל לא אובחנו כחולים. רק 2% מהאוכלוסייה עבר בדיקת קורונה. כמו כן, בכמה ערים לא נמצאה התאמה בין מספר המתים לבין מניין האנשים שנקברו בבתי הקברות מאז פרוץ המגפה.

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

הודו הייתה מהראשונות להכריז על צעדים בניסיון לבלום את התפשטות המגפה. כבר בחודש מארס הורה ראש הממשלה נרנדרה מודי על סגר כללי. גם כיום, חלק מהאזורים בהם הנגיף מכה בעוצמה עדיין נתונים תחת הגבלות קפדניות.

בשל הסגר, מיליוני הודים מצאו את עצמם מחוסרי עבודה. חלקם החלו לנוע בחזרה לכיוון משפחותיהם בכפרים - מה שהעלה עוד יותר את רמת הצפיפות באזורים אלה. עבור 74 מיליון ההודים שחיים בשכונות העוני הקטנות, המונח "ריחוק חברתי" היה בלתי מושג, מה שיכול אולי להסביר את העלייה בתחלואה.

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

בחודש שעבר נערך סקר עולמי, בו נבדק האם הייתה הלימה בין נתוני התמותה הרשמיים מקורונה לבין מקרי האמת. מתוך 28 המדינות שנבדקו עלה כי לפחות כ-161 אלף בני אדם מתו מהנגיף, אך כאמור - לא נספרו בנתונים הרשמיים אותן מסרו המדינות. במקרה או שלא, הודו לא נכללה בסקר.