במהלך חגיגות ה-70 בסין: ירי לעבר מפגינים בהונג קונג • תיעוד

עימותים אלימים התפתחו בין המפגינים לשוטרים במהלך המחאות נגד השלטון, וצעיר בן 18 נפצע אנוש כתוצאה מירי. כמה בני אדם נפגעו מגז מדמיע. "החזה שלי מדמם - אני צריך להגיע לבית החולים"

זמן צפייה: 03:27

לכתבות נוספות בחדשות 13:

במפגן כוח צבאי: סין חוגגת 70 שנות שלטון קומוניסטי

טראמפ: "סין שלחה כוחות לגבול עם הונג קונג"

התחדשו ההפגנות בהונג קונג: אלפים מחו מול הקונסוליה האמריקנית

הפגנות בהונג קונג ביום ה-70 לסין הקומוניסטית
הפגנות בהונג קונג ביום ה-70 לסין הקומוניסטית | צילום: רויטרס

בכירה במשטרת הונג קונג, יולנדה יו הוי-קוואן, התייחסה למקרה הירי ומסרה כי הקצין שירה עשה זאת מכיוון שהרגיש "שחייו היו תחת איום מהותי". עוד הוסיפה כי הצעיר פונה לבית החולים, אך לא פירטה את מצבו הרפואי. עוד אמרה הוי קוואן: "המשטרה לא רוצה שאף אחד יפגע. אנו דורשים שכל הפורעים יחדלו מביצוע כל העבירות".

בקשת המשטרה שלא לבצע עבירות מתייחסת לכך שעשרות אלפי מפגינים הפרו צו משטרתי שאסר עליהם לקיים מחאה במרכז הונג קונג. נוסף עליהם, רבים התאספו במקומות אחרים באזור המנהלי. חלק ממארגני המחאה והמשתתפים אמרו כי "70 שנים לשלטון הקומוניסטי במדינה צריך להיות יום אבל, לא חגיגה".

ריצרד האנג, אחד המפגינים, הסביר את היציאה לרחובות ביום זה, ואמר: "אנחנו רוצים להראות לעלם שזהו לא יום נישואים שמח. המפלגה הקומוניסטית הרגה או פצעה מיליוני בני אדם. הגענו לכאן היום כי אם לא, אולי לא תהיה לנו הזדמנות אחרת לעשות זאת". טרנס, מפגין נוסף שהגיע למקום עם בתו בת השמונה, אמר: "לא הגענו לכאן עם ציוד הגנה. אנחנו רק רוצים חופש, ולא להיות שייכים לסין".

הפגנות בהונג קונג ביום ה-70 לסין הקומוניסטית
הפגנות בהונג קונג ביום ה-70 לסין הקומוניסטית

בטרם החל יום החגיגות, הזהירה המשטרה המקומית מפני הפגנות אלימות. מארגני המחאות הזהירו שאזרחים זקוקים לדרך לגיטימית להביע את הכעס שלהם. עוד הוסיפו כי בקשתם להפגנה חוקית - נדחתה.


יום ההפגנות קיבל תפנית לרעה כבר בתחילתו, ברגע של תוקפנות מצד המשטרה המקומית. שוטרים השתמשו בתרסיס פלפל על קבוצת מפגינים קטנה מחוץ לאירוע הנפת דגלים ממשלתי, שהיה סגור לציבור.