הונג קונג: מפגינים השתלטו על אולם קבלת הפנים בנמל התעופה

אלפי בני אדם הגיעו למקום, חילקו לתיירים עלונים בשפות שונות, הסבירו להם על המאבק - ועדכנו אותם היכן צפויות להתקיים הפגנות. לפי שעה, המחאה השקטה לא נתקלת בהתנגדות מצד כוחות הביטחון

זמן צפייה: 00:50

לאחר עשרה שבועות של מחאה שהייתה לפרקים אלימה, אלפי מפגינים פרו דמוקרטים השתלטו אתמול (ראשון) על אולם קבלת הנוסעים בנמל התעופה בהונג קונג. המפגינים חילקו לתיירים שהגיעו עלונים בשפות שונות, הסבירו להם על המחאה נגד ההשתלטות הסינית ועדכנו אותם היכן צפויים להיות מוקדי ההפגנות.

לפי שעה, המחאה השקטה הזו לא נתקלה בכל התנגדות מצד כוחות הביטחון המקומיים, וגם התיירים קיבלו בהבנה את היוזמה. אלברט צ'אבס, תייר אמריקני, סיפר כי "הם מאורגנים ויש להם אפשרות לעדכן אנשים שונים בשפות שונות במה שמתרחש, כך שזה מאוד נחמד ואינפורמטיבי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

המחאה בהונג קונג מחריפה: תושבי העיר פתחו בשביתה כללית

מושלת הונג קונג ביטלה את הצעת חוק ההסגרה לסין: "כישלון גמור"

המחאה בהונג קונג: מפגינים אוחזי מטריות הסתערו על בניין ממשלה

מחאה בנמל התעופה בהונג קונג
מחאה בנמל התעופה בהונג קונג | צילום: החדשות 13

לפני כשבוע, המחאה בהונג קונג עלתה שלב כשתושבי העיר פתחו בשביתה כללית, לראשונה זה 50 שנים, יצאו להפגין ברחבי העיר ושיבשו בין היתר את תנועת הרכבות והאוטובוסים. המשטרה הגיבה בגז מדמיע ובכדורי גומי - ועצרה 82 בני אדם. עוד נמסר מהמשטרה כי מתחילת ההפגנות בחודש יוני נעצרו 420 אנשים, בין הגילאים 14 ל-76.

גל המחאות החל עם הצעת חוק ההסגרה לסין שהעלתה מושלת הונג קונג, קארי לאם, לפיה חשודים בביצוע עבירות כגון רצח ואונס יוסגרו לסין, טאיוואן ומקאו, כאשר ההחלטה תהיה בכל מקרה לגופו. בתחילת חודש יולי, הצהירה לאם כי תבטל את הצעת חוק, אך המפגינים הודיעו כי הם דוחים את ההצהרה. דרישותיהם המרכזיות הינן פיטוריה של לאם, חקירת עצמאית בדבר התנהלות המשטרה, חנינה לעצורי ההפגנות ונסיגה לצמיתות מההצעה.

ההפגנות בהונג קונג
ההפגנות בהונג קונג | צילום: רויטרס

במהלך ההפגנות נחסמו שני צמתים מרכזיים, שבעה מחוזות, פארקים, גשרים ואף קניונים. יותר מ-200 טיסות בוטלו, וכמה קווי רכבת הושעו כשהמוחאים חסמו דלתות הרכבות ומנעו את יציאתן. למטרה זו המפגינים גם הציבו אופניים, מטפי כיבוי ומוטות ברזל, במסילות המקשרות בין ליבה של הונג קונג לאחד ממחסומי הגבול עם סין. "אם הרכבות יפגעו בחפצים שמשאירים על מסלולן, יכולות להיות לכך השלכות חמורות", מסר דובר חברת הרכבת.

לאם אמרה כי ההפגנות ההמוניות מביאות את העיר ל"סף מסוכן ביותר" וגינתה את המוחאים על הריסת כלכלת העיר ויציבותה, כך לדבריה. התגובה הכעיסה רבים, והביאה לעוד יותר מחאות ספונטניות במוקדים שונים ברחבי העיר. לדברי לאם, "שיבושים כה נרחבים מערערים את החוק והסדר בעיר שכולנו אוהבים, ושרבים מאיתנו עזרו לבנות אותה".

ההפגנות בהונג קונג בעקבות הצעת חוק ההסגרה לסין
ההפגנות בהונג קונג בעקבות הצעת חוק ההסגרה לסין | צילום: רויטרס