הונג קונג: עשרות אלפים מוחים נגד הצעת חוק שתאפשר הסגרה לסין

רבים יצאו לרחובות נגד הצעה לפיה יהיה ניתן להסגיר חשודים בעבירות פליליות לסין. החשש: הממשל הסיני ינצל את החוק כדי להשתיק יריבים פוליטיים. אחד המפגינים: "עניין של חיים או מוות"

הפגנת ענק בהונג קונג
הפנגת ענק בהונג קונג | צילום: רויטרס

עשרות אלפי בני אדם צועדים היום (ראשון) ברחבי הונג קונג במחאה נגד הצעת חוק לפיה חשודים בביצוע עבירה יוסגרו לסין. מבקרי הצעת החוק חוששים שסין תנצל את החוק כדי להשתיק יריבים פוליטיים.

קארי לאם, מנהיגת הונג קונג, נחשבת לתומכת של הממשל הסיני המרכזי ונחשבת למי שדחפה את הצעת החוק. תומכים בחוק מתעקשים שישנן הגנות בהצעת החוק שימנעו ממי שנרדף על בסיס דתי או פוליטי להיות מוסגר לסין.

הפגנת ענק בהונג קונג
הפגנת ענק בהונג קונג | צילום: רויטרס

אך מבקרי החוק מתעקשים שתושבי הטריטוריה ייחשפו למערכת המשפט הפגומה של סין, מה שיגרום לשחיקה של מערכת המשפט העצמאית של הונג קונג. "זה הסוף עבור הונג קונג, מדובר בעניין של חיים או מוות, לכן הגעתי להפגין", אמר רוקי צ'אנג, פרופסור בן 59, לסוכנות הידיעות רויטרס. "זה חוק מרושע".

מתנגדי החוק מונים מגוון רחב של אוכלוסיית העיר. בהפגנה ניתן לראות אנשי עסקים מבוססים ועורכי דין, לצד סטודנטים, פעילים פרו-דמוקרטיים וקבוצות דתיות.

כאמור, הצעת החוק תאפשר לסין לבקש להסגיר תושבי הונג קונג החשודים בעבירות כגון רצח ואונס לסין, טייוואן ומקאו. ההחלטה תהיה בכל מקרה לגופו. בכירים בהונג קונג אמרו כי בתי למשפט בטריטוריה תהיה המילה האחרונה בנוגע לבקשות ההסגרה, וכי חשודים בעבירות פוליטיות או דתיות לא יוסגרו.

Demonstrators Scuffle With Police Officers During A Protest To Demand Authorities Scrap A Proposed Extradition Bill With China, In Hong Kong
מפגינים בהונג קונג | צילום: רויטרס

כחלק מפשרה של הממשל עבור הציבור, הובטח כי יוסגרו לסין רק מבוקשים שהעבירות שביצעו נושאות עונש מאסר של לפחות שבע שנים.