לא אובחנו חולי קורונה חדשים בסין; טראמפ דורש לפתוח בתי תפילה

לראשונה, לא אותר אף נדבק במדינה שממנה הגיע הנגיף • נשיא ארה"ב הודיע שיעקוף מושלים שלא יפתחו כנסיות, למרות שהדבר לא בסמכותו • ארגון הבריאות העולמי: "דרום אמריקה היא מוקד המגפה החדש"

זמן צפייה: 02:29

לראשונה מאז התפרצות מגפת הקורונה במחוז חוביי, בסין לא התגלה אף מקרה חדש של הדבקה במהלך ה-22 במאי. בסין, שממנה התפשט הנגיף, והייתה בתחילה מוקד ההתפרצות, יש כעת רק כמה אלפי חולים פעילים בודדים, ולפי הספירה הרשמית נדבקו בה כ-83 אלף בני אדם מאז פרוץ המגפה.

במקביל, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז הלילה (שבת) כי כנסיות, מסגדים ובתי כנסת הם "שירותים חיוניים", ואיים כי יעקוף את סמכותם של מושלים שיסרבו לפתוח אותם במהלך סוף השבוע. זאת, למרות שאין ביכולתו לעשות זאת. מושלים בכמה מדינות קבעו כי חנויות משקאות ומרפאות להפלות נחשבות לחיוניות, אך לא כללו כנסיות ובתי תפילה אחרים. "זה לא בסדר, אז אני מתקן את העוול וקורא לבתי תפילה חיוניים", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן.

אישה עוטה מסכה בשנגחאי, סין | צילום: רויטרס

"המושלים צריכים לעשות את הדבר הנכון ולאפשר את המקומות המאוד חיוניים הללו להיפתח מיד", המשיך. "אם הם לא יעשו זאת במהלך סוף השבוע, אעקוף את סמכותם. אנו זקוקים ליותר תפילה באמריקה, לא פחות". כאמור, אמירתו עוררה בלבול רב, שכן לממשל הפדרלי את את הסמכות החוקתית להורות באופן חד צדדי על מדינות לפתוח עסקים, כנסיות או בתי ספר. הצהרתו של טראמפ באה בצל העובדה שבסיס התומכים שלו הוא הציבור הדתי בכלל ונוצרים אוונגליסטים בפרט. בבחירות טראמפ קיבל את קולם של ארבעה מתוך חמישה נוצרים אוונגליסטים.

במקביל, בצל הנסיקה בקצב ההדבקה בברזיל, בארגון הבריאות העולמי הכריזו כי דרום אמריקה היא מוקד המגפה החדש. "אנו רואים מדינות רבות בדרום אמריקה שבהן חלה עלייה במספר מקרי ההדבקה, וישנו חשש ברבות מהמדינות, וללא ספק המדינה שהכי הושפעה בשלב זה היא ברזיל", אמר מייק ריאן, מנהל תוכנית החירום בארגון הבריאות העולמי. "ניתן לומר שדרום אמריקה הפכה למוקד ההתפרצות החדש של המחלה".

טראמפ בתדרוך לכתבים בבית הלבן, מודיע שיכפה פתיחת בתי תפילה | צילום: רויטרס

ברזיל הפכה לאחרונה למדינה השנייה בעולם במספר ההדבקות אחרי ארה"ב, עם 332,382 מקרים מאובחנים, ו-21,116 מקרי מוות.

בתוך כך, רכבת השכרת הכרבת "הרץ" הגישה בקשה לפשיטת רגל בארה"ב, בעקבות המכה הכלכלית הקשה שספגה בשל מגפת הקורונה. החברה, שנתח משמעותי מהכנוסיתיה מגיע מהשכרת רכב בשדות תעופה, הודיעה כי היא נפגעה מהירידה החדה בתנועת אנשים ברחבי העולם. החברה תמשיך לפעול תוך ניסיון להסדיר את חובותיה. עם זאת, פעילות של החברה הבין-לאומית באירופה, אוסטרליה וניו זילנד, כמו גם סוכנויותיה בארה"ב שמופעלות על ידי זכיינים.

חברת השכרת הרכב הרץ | צילום: רויטרס

בד בבד, בהודו נרשמו אתמול יותר מ-6,000 חולי קורונה חדשים. זהו מספר החולים המאובחנים הגבוה ביותר ביממה מאז תחילת ההתפרצות במדינה. זאת, ברקע תחילת היציאה מההסגר במדינה, ובזמן שחברות התעופה כבר נערכות לפתוח מחדש כמה מסולי טיסה מקומיים.