עקב משבר האנרגיה בסין: צפי לכאוס בשרשרת האספקה הגלובלית

עקב משבר חמור באספקת החשמל ברחבי סין - מפעלים נאלצו להפסיק את הייצור ותושבים נתבקשו להגביל את צריכת החשמל בבתים, דבר שגרם לאנשים להתקע במעליות הבניין. "שיבוש בחיי היומיום והעסקים"

עמודי חשמל | צילום: רויטרס

המשבר המחריף באספקת האנרגיה בסין גורם לשיבושים רבים בחייהם של התושבים והעסקים ברחבי המדינה, כשבמקביל בעיית אספקת החשמל מאיימת להאט את התפתחות הכלכלה של סין ואף לגרום לכאוס בשרשרת האספקה הגלובלית.

בהמשך לכך, מפעלים באזורי תעשייה חשובים במדינה הונחו להגביל את כושר הייצור שלהם במטרה להוריד את הדרישה שלהם לאנרגיה, כך לפי כלי תקשורת מקומיים. כמו כן, אותם מקורות דיווחו החשמל נותק גם בנייני מגורים במדינה, מה שגרם לאנשים רבים להתקע במעליות.

עובד במפעל בסין
עובד במפעל בסין | צילום: רויטרס

סין, שנחשבת למזהמת הגדולה ביותר בעולם, מנסה לעמוד בהבטחתה להוריד את כמות פליטת הפחמן לאטמוספירה עד שנת 2030, מתקשה לעמוד בכך עקב הדרישה הגוברת של העולם לטובין שמיוצרים בסין כחלק מהתאוששות הכלכלות העולמיות ממגפת הקורונה. כתוצאה מכך, סין נאלצת לשרוף יותר דלקים על מנת לעמוד בדרישות.

במקביל, גם באירופה נרשם משבר אנרגיה, כאשר עלייה בביקוש לדלק בבריטניה הובליה למחסור בו ברחבי הממלכה המאוחדת. זאת, לצד מחסור באלפי נהגי משאיות מאז הברקזיט - דבר המוביל לבעיות באסקפת מוצרים חיוניים לתושבי הממלכה.