"פשע נתעב": מנהיגי העולם גינו את המתקפה בסרי לנקה

ראשי מדינות ומנהיגים רבים, בהם ראש הממשלה נתניהו, קנצלרית גרמניה מרקל וראש ממשלת בריטניה, התייחסו לסדרת הפיצוצים במדינה שגבתה את חייהם של כ-160 בני אדם: "שולחים תנחומינו"

זמן צפייה: 00:40

מנהיגים רבים ברחבי העולם גינו את הפיגוע שאירע היום (ראשון) בסרי לנקה, שגרם למותם של כ-160 בני אדם וכ-400 פצועים. מדינות רבות הביעו חשש כי אזרחיהם נפצעו בפיגוע שהתחולל בין היתר בכנסיות קתוליות בהן התקיימו תפילות חג הפסחא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "מביע בשם אזרחי ישראל זעזוע עמוק מההתקפות הרצחניות נגד אזרחים חפים מפשע בסרי לנקה. ישראל נכונה לסייע לרשויות בסרי לנקה בשעה קשה זו. העולם כולו חייב להתאחד במאבק נגד נגע הטרור".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה את הפיגועים ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים: "המתקפות בסרי לנקה, כולל על אלו שחגגו את הפסחא, הם פשע נתעב. כולנו ילדים של אלוהים; התקפה על דת אחת היא התקפה על כולנו. ישראל שולחת תנחומים למשפחות הקורבנות ושולחת איחולי החלמה לפצועים". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

נשיא ארה"ב טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ארה"ב שולחת תנחומים מעומק הלב לתושבי סרי לנקה, לאחר המתקפות הנוראיות שאירעו בכנסיות ובבתי המלון. אנו מוכנים לסייע". תחילה כתב טראמפ כי בפיצוצים נהרגו 138 מיליון בני אדם, אך מיהר לתקן הטעות.

ראובן ריבלין, נשיא מדינת ישראל
ראובן ריבלין, נשיא מדינת ישראל | צילום: לע''מ

רון מלכא, שגריר ישראל בהודו, התייחס אף הוא בחשבון הטוויטר שלו לאירוע: "אנו שולחים תנחומים לאנשי סרי לנקה בשעה חשוכה זו. כולנו מוכרחים לעמוד יחד מאוחדים נגד הטרור, ואנחנו מוכנים לעזור לאחינו ואחיותינו בשעת הצורך".

נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונאלד לאודר מסר את תגובתו לאירוע: "יהדות העולם יחד עם כלל האוכלוסייה הנאורה, מגנים את הפיגועים המתועבים שהתרחשו הבוקר בסרי לנקה. אנו מגלים אפס סובלנות כלפי אלו המשתמשים בטרור כדי לקדם את מטרותיהם. המתקפה הברברית הזו על מתפללים שוחרי שלום, באחד הימים הקדושים ביותר בלוח השנה הנוצרי, משמשת תזכורת כואבת לכך שהמלחמה בטרור חייבת להיות בראש סדר היום הבינלאומי ולהמשיך ללא הרף. היהודים מכירים את הכאב הזה מקרוב. אנו מתפללים להחלמה מהירה של הניצולים ושולחים את תנחומינו לאלו שאיבדו את יקיריהם בפיגועים קשים אלה".

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, התייחסה למתקפה: "מעשי האלימות נגד כנסיות ומלונות בסרי לנקה הם מזעזעים, ואני משתתפת בצער כל אותם אלו שהושפעו בתקופה הטראגית הזאת. אנחנו חייבים לעמוד יחד כדי לוודא שאף אחד לא יצטרך להחזיק באמונתו בפחד". את הדברים כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי
ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי | צילום: רויטרס

ראש ממשלת הודו, נרדאנדה מודי כתב על המדינה השוכנת ליד חוף הדרום-מזרחי של מדינתו: "אני מגנה בתוקף את הפיצוץ הנוראי בסרי לנקה. אין מקום לברבריות כזאת באיזורינו. הודו עומדת כתף לכתף עם העם בסרי לנקה. מחשבותיי עם המשפחות שנפגעו, והתפילות עם הפצועים"

מנהיגים נוספים הביעו את צערם. ראש ממשלת פקיסטן, אימרן חאן, מסר: "מגנה את התקיפה ביום חג הפסחא, שגרמה לאובדן חיים יקרים ופצעה רבים. תנחומיי לכל אנשי סרי לנקה". קצנרלית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה לפיגוע בדבריה: "טרור, שנאה על רקע דתי וחוסר סובלנות הם לא דברים שאנו יכולים לקבל או לתת להם לנצח". נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארודאן התיייחס לאירוע וקרא לו "תקיפה על האנושות כולה".