בשל הנגיף בסין: משרד הבריאות מנחה תיירים להימנע ממגע עם בע"ח

ד"ר אמיליה אניס ציינה שהמשרד עומד בקשר עם שלל ארגוני בריאות כדי לקבל הערכת מצב מדוייקת, ובינתיים ממליצים למטיילים בווהאן לא לשהות בשווקי חיות ולהימנע ממגע עם חולים במחלה נשימתית

זמן צפייה: 03:53

ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידימיולוגיה שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה היום (שני) לנגיף הקורונה החדש שהתגלה בסין וכבר הביא למותם של שלושה בני אדם. אניס ציינה כי בנתיים הם "ממליצים לכל הנוסעים לעיר ווהאן במדינה להימנע ממגע עם בעלי חיים, חיים או מתים, ולהימנע מלשהות בשווקים של בעלי חיים. בנוסף אנו ממליצים להימנע ממגע הדוק עם אנשים שחולים במחלה נשימתית, ולשמור על היגיינה"

אנסי ציינה כי המשרד "עומד בקשר עם ארגון הבריאות העולמי, עם המרכז האמריקני לבקרת מחלות, ועם המרכז האירופאי לבקרת מחלות בשביל לקבל הערכת מצב מדויקת וההנחיות תהיינה בהתאם".

נוסעים עוטים מסכות רפואיות בתחנת רכבת בבייג'ינג
נוסעים עוטים מסכות רפואיות בתחנת רכבת בבייג'ינג | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, ממשלת סין דיווחה היום על זינוק במספר החולים שנדבקו בווירוס דמוי הסארס שהתגלה במדינה בתחילת החודש. בסוף השבוע עמד מספר הנדבקים על 62, אך מאז אובחנו 136 בני אדם נוספים במחלה. הנגיף ממשפחת קורונה-וירוס גורם לדלקת ריאות קשה שעלולה להיות קטלנית, ועד כה מתו שלושה בני אדם מהמחלה.

הווירוס, שדרך הדבקתו טרם ידועה, התגלה לראשונה בסין בתחילת החודש, והחל להתפשט אל מחוץ לגבולותיה. מקרים ראשונים אובחנו בימים האחרונים גם בתאילנד, יפן וקוריאה הדרומית.

תפוצת המחלה צפויה להתרחב לקראת ראש השנה הסיני שייחגג השבוע – במהלכו יטוסו אזרחים סינים רבים לחופשה – ועלולים לשאת עמם את הנגיף למדינות רבות נוספות. על פי הערכות, כשבעה מיליון סינים צפויים לטוס לחופשה מחוץ למדינה בעונת החגים הנוכחית. "אני מאמין שהתיירים הסיניים יביאו את הווירוס למדינות רבות באסיה", אמר לרשת CNN פרופ' דיוויד הו שו-צ'אנג, מומחה למחלות ריאה באוניברסיטת הונג קונג.

בהנחיית משרד הבריאות האמריקני, החלו בימים האחרונים לערוך בדיקות לאיתור נוסעים נגועים בשדות תעופה במדינה. מדובר בהנחיה חריגה של המרכז לבקרת מחלות – הפעם האחרונה שבה הונחו שדות תעופה לבדוק נוסעים הנכנסים למדינה הייתה ב-2014, עם התפרצות נגיף האבולה, וב-2003 עם התפרצות הסארס.