לאחר נחיתתו ברוסיה: מנהיג האופוזיציה שהורעל - נעצר

אחרי שטען כי פוטין עומד מאחורי הכנסת גז עצבים למשקה ששתה, מאות מתומכי נבלני הגיעו לשדה התעופה במוסקבה. אולם, הפעיל נגד הקרמלין נלקח על ידי המשטרה כשהגיע לעמדת ביקורת הדרכונים

זמן צפייה: 00:21

מנהיג האופוזיציה ברוסיה שהורעל, אלכסיי נבלני, נעצר הערב (ראשון) בעמדת ביקורת הדרכונים בשדה התעופה במוסקבה. מאות מתומכיו של נבלני הגיעו לשדה התעופה וקראו: "רוסיה תשוחרר". המשטרה עצרה חלק מהם ופיזרה את ההתקהלות שנוצרה במקום.

לפני כשלושה חודשים האשים נבלני את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהרעלה. "אין לי כל גרסה אחרת להתרחשויות", הצהיר בריאיון למגזין הגרמני דר שפיגל. נבלני הודיע כי יחזור לרוסיה, והצהיר: "אין בי כל פחד - והמשימה שלי כעת היא להישאר כזה". על הרגע שבו הורעל סיפר מתנגד המשטר כי "לא הרגשתי כל כאב, אבל ידעתי שאני גוסס".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דרעי: "נחזיר את סער למחנה"; תקווה חדשה: "זה לא יקרה"

"המטרה – לברר אם מושג חיסון עדר": ההסכם המלא עם פייזר נחשף

"קיבלת את אות הנשיא": ההודעה המזויפת שנשלחה לפעילים חברתיים

אלכסיי נבלני
אלכסיי נבלני | צילום: רויטרס

חודש לפני כן אישרה גרמניה, שם אושפז נבלני, כי הוא אכן הורעל - וגילתה כי בדמו נמצאו שאריות של גז עצבים כימי מסוג "נוביצ'וק". בגרמניה גינו את ההרעלה ואף הפצירו בפוטין להסביר את הפרשה. מנגד, בקרמלין טענו כי הם לא עודכנו על כך שנבלני אכן הורעל בנוביצ'וק. בסוכנות הידיעות הרשמית של רוסיה צוטט דובר הקרמלין, כשאמר: "איננו מודעים לממצאים". בתוך כך, משרד החוץ הרוסי פרסם הודעה לפיה "הצהרת גרמניה בנוגע לנבלני לא מבוססת על הוכחות".

כזכור, כמה שבועות לפני כן הובהל נבלני במצב קשה לבית חולים בעיר אומסק שברוסיה, לאחר שהמטוס שבו שהה נאלץ לבצע נחיתת אונס בשל מצבו. עם פינויו לבית החולים, הדוברת שלו מסרה כי הוא הורעל. לדבריה, "ככל הנראה ערבבו לו משהו בתה - זה הדבר היחיד שהוא שתה בבוקר. הרופא אמר שהמשקה החם עזר לרעל להיספג". בהמשך, הוא הועבר לבית החולים בגרמניה.

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין RTXREE9
ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין RTXREE9 | צילום: רויטרס

מייד לאחר שקרס, נמסר מטעם הקרמלין בתגובה כי "הרופאים עושים כל מה שיש ביכולתם כדי לסייע לנבלני להחלים. הקרמלין מאחל החלמה מהירה כמו לכל אזרח שמוצא את עצמו במצב שכזה". כמה ימים לאחר מכן, הקרמלין דחה את הטענה לפיה פוטין מעורב או אחראי למצבו הרפואי של נבלני, והודיע כי אין בכוונת מוסקבה לפתוח בחקירת הפרשה.