"גיהנום עלי אדמות": 23 מיליון איש בסכנת רעב קיצוני באפגניסטן

טרם עליית טליבאן לשלטון במדינה היו התושבים בטוחים שיצלחו את החורף הקשה בעזרת תמיכה בינלאומית. אלא שמדינות המערב מסרבות לספק תמיכה למשטר האסלאמי. "המשבר ההומניטרי הכי חמור בעולם"

ילדים מכינים ארוחת בוקר בקאבול
ילדים מכינים ארוחת בוקר בקאבול | צילום: רויטרס

מנהל תכנית המזון העולמית, דיוויד בייסלי, ביקר אתמול (ראשון) בקאבול, בירת אפגניסטן, והתראיין ל-BBC. "זה הכי נורא שאתה יכול לתאר לעצמך"', אמר בייסלי, "למעשה אנחנו חוזים כרגע במשבר ההומניטרי הכי חמור בעולם". לדבריו, ששת החודשים הבאים "הולכים להיות קטסטרופליים, זה עומד להיות גיהנום עלי אדמות".

לפני שטליבאן עלה לשלטון באפגניסטן בחודש אוגוסט האחרון, היו האפגנים בטוחים שהממשל בראשות הנשיא אשרף גהאני יצליח להתמודד עם האיום של החורף הקשה שעומד לפקוד את המדינה המרכז אסייתית, בעזרת הקהילה הבינלאומית. אלא שכעת, בפתחו של החורף, נותרה אפגניסטן ללא תמיכה בינלאומית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מערך הסייבר: "הייתה התראה ביוני", הלל יפה: "לא קיבלנו פנייה"

צה"ל: כיפת ברזל יירטה מל"ט של חמאס מעל הים

סילמן על האירועים סביבה: "קרו מקרים רבים, השיח צריך להשתנות"

תורים בקאבול לקבלת מזון מתוכנית המזון העולמית
תורים בקאבול לקבלת מזון מתוכנית המזון העולמית | צילום: רויטרס

מרבית מדינות המערב הפסיקו את עזרתן לאמירות האסלאמית עקב המשטר של ארגון טליבאן המונע חינוך מילדות והחלת חוקי השריעה, ההלכה המוסלמית, במדינה. הנפגעים הם האזרחים האפגנים, כאשר ל-95 אחוזים מתושבי המדינה, המונה 23 מיליון אזרחים, אין מספיק מזון.

תוכנית המזון העולמית פועלת במקום, תחת פיקוח של חיילי טליבאן, אך ללא תמיכה בינלאומית אם החורף אכן יהיה קשה כמצופה, אפגניסטן תדרדר לרעב חריף ונרחב במדינה. בייסלי פנה אל מנהיגי ועשירי העולם ואמר: "דמיינו לכם שהיה מדובר בילד או הילדה שלכם, הנכד או הנכדה שלכם שעומדים למות ברעב, הייתם עושים כל דבר שביכולתכם. אם אנחנו נותנים לילד לגווע ברעב, אנחנו צריכים להתבייש, לא משנה לי היכן הילד הזה נמצא".

אישה אפגנית עם תינוק
אישה אפגנית עם תינוק