השוד שמסעיר את מרוקו: איך נגנב אוסף שעוני היוקרה של המלך?

לא פחות מ-25 חברי כנופיה חשודים בגניבת התכשיטים יקרי הערך, שנלקחו מאחד מארמונותיו של מוחמד השישי ושווים יותר מ-100 מיליון דולר. המזימה נרקמה ע"י אישה שעבדה בעבר במקום ומאבטח בכיר

זמן צפייה: 02:09

בימים האחרונים מסעירה את מרוקו פרשת שוד, שבמרכזה אוסף שעוני היוקרה בשווי של יותר מ-100 מיליון דולרים, שנגנבו מאחד מארמונותיו של המלך מוחמד השישי. לא פחות מ-25 חברי כנופיה חשודים בעקיצה המתוחכמת מתחת לאף של השומרים.

בראש הכנופיה עומדת אישה, עובדת לשעבר בארמון בעיר מרקש. על פי החשד, העובדת חברה למאבטח בכיר ולגורם נוסף בשלטון המרוקני, ובנתה סביבה צוות של אומני עוקץ הכולל גם יהלומנים מיומנים, כדי לגנוב את האוסף שכולל מאות פריטים יקרי ערך ונדירים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מח"ט באוגדת עזה לנהגים: "ערסים הם לא בני אדם – הם תופעת טבע"

"סעי או שאהרוג אותך": תושב לוד מואשם בשוד ודריסת שוטרים

המחלה המסתורית בסין: עד כה אובחנו 291 מקרים של הנגיף

השעונים של מלך מרוקו
השעונים של מלך מרוקו | צילום: חדשות 13

כדי שלא למשוך אליהם תשומת לב מיוחדת, הגנבים ניסו למכור את השעונים אחד אחד, ביניהם אחד משעוניו המפורסמים של המלך שנעשה בעבורו בהזמנה אישית בשווייץ, והוא עשוי כולו מזהב לבן ומשובץ בלא פחות מ-1,075 יהלומים. שוויו - 1.2 מיליון אירו. הגנבים גם ניסו לפרק יהלומים מהשעון הזה ולמכור אותם בנפרד.

כעת חברי הכנופיה שביצעו את השוד, שכבר זכה ברחבי העולם לשם המתבקש "הג'וב המרוקני", עומדים למשפט באשמת שוד, הפרת אמונים – ולא פחות חמור מכך, פגיעה בשמם הטוב של המלך וממלכת מרוקו כולה.