הישראלית שפגשה את האם ל-44 ילדים: "לא רואים עליה"

אלינה מוואנגה שחיה באוגנדה פגשה את האישה שננטשה כשהייתה בת שלושה ימים, נישאה בגיל 12 - וילדה שלוש רביעיות, ארבע שלישיות ושישה זוגות תאומים. "היא יפה, שמחה, מטופחת - ואפילו מתאמנת"

זמן צפייה: 05:48

איך נראים החיים של מרים נבטנזי, בת ה-39 מאוגנדה, אם ל-44 ילדים שנישאה בגיל 12 ומאז ילדה שלוש רביעיות, ארבע שלישיות ושישה זוגות תאומים אותם היא מגדלת לבד לאחר שבעלה נטש אותה?

אלינה מוואנגה - או "מאמא נילוס" כפי שמכנים אותה המקומיים, היא ישראלית שחיה באוגנדה. היא שמעה על סיפורה המרתק של נבטנזי והחליטה לנסות להגיע לביתה ולראיין אותה. "התחילו לתייג אותי בכל מיני כתבות על האישה הזאת - והאמת שלא הבנתי למה", צחקה מוואנגה, "עד שראיתי שהיא גרה במרחק של 3 שעות ממני, אז נסעתי אליה ושוחחתי איתה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

במחאה על האלימות: הנהגת החברה הערבית פתחה בשביתת רעב

המשטרה: לפרסם את שם הפסיכולוג החשוד בעבירות מין בקטינים

מנהל קמפיין הליכוד הגיש תלונה נגד הטרדת עד המדינה ברשת

מרים נבטנזי - אמא ל44 ילדים, אלינה מוואנגה
מרים נבטנזי - אמא ל44 ילדים, אלינה מוואנגה | צילום: חדשות 13

סיפור חייה של נבטנזי אינו פשוט כלל. אמה נטשה אותה כשהייתה בת שלושה ימים, אמה החורגת הרעילה את אחיותיה וכאמור, בגיל 12 היא נישאה בכוח לאדם מבוגר כבן 50, שלימים התגלה שהתעלל בה, היכה ואף ניסה לרצוח אותה. לנבטנזי בעיה של פוריות יתר - היא מייצרת יותר ביציות מהרגיל. "היא אף פעם לא ילדה ילד בודד - תמיד זה בא בזוגות, שלישיות או רביעיות", סיפרה מוואנגה. "נבטנזי רצתה לקחת כדורים או לעשות ניתוח, אבל אמרו לה שבגלל הבעיה שלה הכדורים לא יעזרו, ואילו בניתוח היא עלולה למות". לדבריה, אמצעי מניעה באוגנדה, מסתבר, לא באים בחשבון. "לא מקובל שגבר יעשה משהו שלא נוח לו", טענה.

נבטנזי, כך מעיד מי שראה אותה מקרוב, היא אישה שמחה, חיובית יפה ומטופחת - שכלל לא נראית כאילו נשאה ברחמה 44 ילדים. "נבטנזי טוענת שהיא מטפחת את עצמה ודואגת לעשות פעילות גופנית בשביל שיהיה לה כוח לטווח הארוך לטפל בילדים",  סיכמה מוואנגה, "אני אחרי לידה אחת הרגשתי הרבה יותר גרוע, אז עם כל הילדים והצרות שמגיעות עם זה?"