הוכרז משטר צבאי בסודן: "בחירות ייערכו ביולי 2023"

לאחר שבכירי הממשלה נעצרו, והפגנות פרצו בבירה, מנהיג המדינה בפועל הכריז על על פיזור הפרלמנט והמועצה הריבונית הסודני. לטענתו, המהלך יצא לפועל בעקבות חילוקי דעות בין הצד האזרחי לצבאי

זמן צפייה: 04:42

ראש המועצה הריבונית הזמנית של סודן, עבד אל פתאח בורהאן, המשמש כמנהיג בפועל של המדינה הודיע היום (שני) כי הממשלה, מועצת הריבונות והפרלמנט פוזרו במסגרת ההפיכה במדינה האפריקנית. בורהאן ציין בנאום לאומה כי הצבא ימשיך לשלוט עד קיום בחירות שייערכו בחודש יולי 2023. בנוסף, הוא הכריז על מצב חירום ללא הגבלת זמן.

לטענתו, המהלך יצא לפעול בעקבות סכסוך בין הצד האזרחי לצד הצבאי. בתוך כך, לפחות 12 אזרחים שמחו כנגד ההפיכה הצבאית נפצעו לאחר עימותים עם כוחות הצבא בח'רטום, בירת המדינה. "אנו קוראים לאזרחי סודן להפגין באמצעי שלום בלבד ולהחזיר את השלטון מידי מהגנבים" נמסר ממשרדו של עבדאללה חמדוק, ראש הממשלה שנעצר על ידי הצבא. בנוסף אליו, נעצרו גם חברי ממשלה ועובדי ציבור על ידי הכוחות ההפיכה.

מנהיג סודן בפועל, עבד אל-פתאח אל-בורהאן
מנהיג סודן בפועל, עבד אל-פתאח בורהאן | צילום: רויטרס

כזכור, כלי תקשורת בסודן דיווחו הלילה על ניסיון הפיכה במדינה, לאחר שרוב חברי ממשלת המעבר נעצרו וכוחות צבא החלו לכתר את בית ראש הממשלה חמדוק. בנוסף, דווח כי חיילים התעמתו עם מפגינים בבירה ח'רטום. כמו כן, שדה התעופה בבירה נסגר.

הפגנות סודן הפיכה צבאית צבא
מחאות בסודן בעקבות ההפיכה | צילום: צילום: רויטרס

.

כבר בחודש שעבר דיווחה הטלוויזיה הרשמית בסודן כי בוצע ניסיון הפיכה כושל במדינה. מקורות צבאיים במדינה האפריקנית מסרו כי הניסיון לתפוס את השלטון סוכל, ובכלי התקשורת מועבר המסר: "על הציבור לצאת ולהתנגד לקושרים". דובר המשטר מסר כי לאחר ניסיון ההפיכה העניינים בשליטה, והוסיף כי נעצרו מספר קושרים, ביניהם קצינים.

הפגנות סודן הפיכה צבאית צבא
צילום: צילום: רויטרס

.