חשד: תיירת ישראלית עברה אונס קבוצתי בדרום אפריקה

על פי דיווחים מקומיים, ישראלית נאנסה במהלך חופשה בעיר מפומלנגה ושני אנשים שהיו עמה נשדדו. המשטרה המקומית מנהלת מצוד אחרי ארבעה חשודים במעשה. משרד החוץ: "האירוע מוכר ומטופל"

זמן צפייה: 02:03

כלי תקשורת בדרום אפריקה דיווחו אתמול (שני) כי תיירת ישראלית נאנסה בפומלנגה שבמזרח דרום אפריקה. משרד החוץ הודיע שהאירוע מוכר ונמצא בקשר עם המעורבים. לפי הדיווחים, שני אנשים שהיו עמה נשדדו במהלך המקרה הקשה, שהתרחש בחדר שבו שהו.

דובר המשטרה המקומית אמר כי מתנהל מצוד אחר ארבעה חשודים במעשה. לדבריו, קבוצת התוקפים ביצעו את המעשה ודרשו מהשלושה להסיר את בגדיהם. "התוקפים אנסו את האישה ושדדו מהשלוש את חפציהם לפני שהספיקו לברוח מהמקום", אמר דובר המשטרה.

ניידת משטרה בדרום אפריקה
ניידת משטרה בדרום אפריקה | צילום: רויטרס

"האירוע מוכר וטופל על ידי משרד החוץ. הקונסולית בפרטוריה היתה בקשר עם הזוג והמחלקה לישראלים בחו"ל עם המשפחה", נמסר ממשרד החוץ. "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס מעבר לכך".

בשבוע שעבר הפגינו אלפי אנשים בקייפטאון כחלק מסדרת מחאות על כישלונה של המדינה במיגור האלימות כלפי נשים ההולכת וגוברת – כאשר חודש אוגוסט היה החמור ביותר בעבירות מסוג זה שהמדינה ידעה אי פעם.

המפגינות והמפגינים צעדו לעבר הפרלמנט בקייפטאון כשהן לבושות שחור, קשורות בשרשראות, מניפות שלטים וקוראות לממשלה לפעול מיד נגד הפשעים. במהלך האירוע התפתחו כמה עימותים מול המשטרה, שירתה זרנוקי מים לעבר המפגינים.

בדרום אפריקה אחוז האלימות כלפי נשים הוא מהגבוהים בעולם, והיא מוצבת במקום הרביעי בעולם במה שמוגדר "אלימות בין אישית". לפי נתונים שהתפרסמו, אישה אחת נרצחת בכל שלוש שעות במדינה, ובכל יום מתבצעות לפחות 137 עבירות מין.

Demonstrators Gather Outside The Cape Town International Convention Centre During A Protest Against Gender Based Violence, At The World Economic Forum On Africa
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בקייפטאון, דרום אפריקה | צילום: רויטרס

לפי השרה לענייני נשים בממשלה, למעלה מ-30 נשים נרצחו בחודש אוגוסט האחרון. הנרצחת הראשונה באוגוסט הייתה סעדיקה ניומן, צעירה בת 26 שהייתה בהיריון ונורתה שמונה פעמים על ידי עבריינים. ילדה בת 6, נטליה פניאר, מתה לאחר שכדור מנשק פגע בראשה בזמן שקפצה בחבל מחוץ לביתה. הצעירה לינטר וולצ'נק נרצחה על ידי השכן שלה, שביתר את גופתה.