בשל סכסוך על אדמות: כ-100 בני אדם נהרגו בפיגוע ירי במאלי

בני הפולאני פשטו בשעות הלילה על כפר שבו חי שבט הדוגון. שתי הקבוצות האתניות נמצאות במאבק ממושך הנובע ממחלוקת על שטחי מרעה וגישה למקורות מים, שכבר גבה את חייהם של מאות בני אדם

בני שבט הדוגון
בני שבט הדוגון | צילום: Getty Images

יותר ממאה בני אדם נהרגו היום (שני) בפיגוע ירי שהתרחש בכפר במרכז מאלי. מוסלמים חמושים בני הפולאני, המהווים אחת הקבוצות האתניות הגדולות במערב אפריקה, פשטו בשעות הלילה (שעון מאלי) על הכפר שבו חיים בני מיעוט הדוגון, והרגו יותר ממאה בני אדם.

בין שתי הקבוצות מתקיים סכסוך שגבה עד כה את חייהם של מאות בני אדם מאז תחילת השנה. בחודש מארס, במהלך ביקור של בכירים באו"ם במדינה, הרגו בני הדוגון יותר מ-150 בני הפולאני באחד מאירועי האלימות הקשים ביותר שידעה המדינה. עדי ראייה לאירוע, סיפרו אז לסוכנות הידיעות AFP כי בני הדוגון הבעירו את כל בקתות הכפר.

מקור הסכסוך בין שתי הקבוצות נובע ממחלוקת על אדמות מרעה וכן על גישה למקורות מים, אך האזור נתון גם להשפעת הג'יהאד האסלאמי. הירי בבני הפולאני, כאמור, התרחש בעת ביקור משלחת מועצת הביטחון של האו"ם במדינה, שהגיעה במטרה להעריך את איום הג'יהאד באזור. באו"ם מעריכים כי ב-2018 יותר מ-500 בני אדם נהרגו כתוצאה מהאלימות ההדדית בין שתי הקבוצות.