מלאווי הודיעה: עד קיץ 2021 נפתח שגרירות בירושלים

אחרי הונדורס, קרואטיה וסרביה - גם המדינה השוכנת במזרח אפריקה הצהירה כי תפתח שגרירות רשמית בעיר הבירה, ותהיה המדינה האפריקנית הראשונה שעושה כן. השר אשכנזי: הוכחה להתרחבות מעגל השלום

Whatsapp Image 2020 11 03 At 1
שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של מלאווי, אייסנאוור מקקה | צילום: משרד החוץ

מדינת מלאווי שבמזרח אפריקה הודיעה הערב (שלישי) כי לקראת קיץ 2021 היא תיפתח שגרירות בירושלים, ובכך תהפוך למדינה האפריקנית הראשונה שעושה כן. "זוהי הוכחה נוספת להתרחבות מעגל השלום וההכרה בישראל וירושלים בירתה", מסר שר החוץ גבי אשכנזי, אשר אירח היום במשרדו את שר החוץ של מלאווי, אייסנאוור מקקה.

בפגישה בין השניים, העביר מקקה מסר ישיר לאשכנזי מנשיא מלאווי לזרוס צ'קווארה, שבו בישר על החלטתם להקים את השגרירות בעיר הבירה. "אני רוצה לברך את ממשלת מלאווי על ההחלטה החשובה להיות החלוצה, והמדינה האפריקנית הראשונה להקים את מבנה השגרירות שלה בירושלים", הוסיף אשכנזי. "העיר ירושלים, בירת הנצח של מדינת ישראל, תהיה גשר של שלום לעולם כולו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקלפיות בארה"ב נפתחו; טראמפ: אכריז על ניצחון רק כשיהיה כזה

אחרי המתקפה בווינה: בריטניה העלתה את רמת הכוננות לטרור

אחרי לחץ החרדים: העלאת הקנסות למפרי ההנחיות קוצצה בחצי

שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של מלאווי, אייסנאוור מקקה
שר החוץ של מלאווי אייסנאוור מקקה, ושר החוץ גבי אשכנזי | צילום: משרד החוץ

מלאווי מצטרפת למדינות נוספות שהודיעו כי יקימו שגרירות בירושלים, כמו הונדורס, קרואטיה, סרביה וקוסובו. מטעם משרד החוץ נמסר כי "מדובר בהישג משמעותי עבור משרד החוץ, שבין יעדיו נמצא הגדלת מספר השגרירויות הזרות בעיר הבירה", לשון ההודעה. שר החוץ עצמו קרא לעוד מדינות "ללכת בדרכה של מאלאווי ולהעביר את שגרירויותיהן לירושלים בירת ישראל".

שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של מלאווי, אייסנאוור מקקה
שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של מלאווי, אייסנאוור מקקה | צילום: משרד החוץ