ארה"ב: הארווי ויינסטין הואשם באונס ותקיפה מינית

החל משפטו של המפיק ההוליוודי בבית המשפט במנהטן, אליו הגיע כשהוא נעזר בהליכון, כשבמקביל בלוס אנג'לס הוגש נגדו כתב אישום במסגרת תיק נפרד בגין עבירות משנת 2013 כלפי שתי נשים

זמן צפייה: 01:00

המפיק ההוליוודי הארווי ויינסטין, הואשם אתמול (שני) בלוס אנג'לס בעבירות של אונס ותקיפה מינית, באותו היום שבו התייצב בבית המשפט במנהטן במסגרת הליך משפטי בתיק אחר הכולל תלונות על עבירות דומות.

האישומים שהוגשו נגדו נוגעים לתקיפה מינית של שתי נשים בשנת 2013. אם יורשע, עשוי ויינסטין לקבל עונש של עד 28 שנות מאסר בפועל.

הארווי וויינסטין, מפיק הוליוודי בכיר
הארווי וויינסטין, מפיק הוליוודי בכיר | צילום: רויטרס

לבית המשפט בניו יורק, הגיע ויינסטין כשהוא נעזר בהליכון. בדרך למשפט, התאספו מחוץ לאולם עשרות מפגינים שהניפו שלטים וקראו קריאות כמו "צדק לניצולות".

ויינסטין הכחיש את החשדות נגדו ואמר כי כל מערכות היחסים שלו עם המתלוננות היו בהסכמה, אך הודה שהוא גרם "לכאב רב". עורכי דינו הודיעו כי יפעלו להדוף את ההאשמות העומדות בפניו.

פרקליטת מחוז לוס אנג'לס, ג'קי לייסי אמרה: "אנו מאמינים כי הראיות יוכיחו שהנאשם השתמש בכוחו ובהשפעתו כדי להשיג גישה אל אותן מתלוננות ולבצע בהן מעשים אלימים. אני רוצה לשבח את הנשים שחשפו באומץ את המקרים", הוסיפה. "אני מקווה שכל הנשים הקורבנות לאלימות מינית ימצאו כוח ויצליחו להירפא עם הזמן".

הפרשה נחשפה באוקטובר 2017 כשהתפרסמו במגזין ה"ניו יורקר" וב"ניו יורק טיימס" כתבות תחקיר על יחסו של ויינסטין לנשים עימן עבד. כ-20 שחקניות התראיינו, חלקן בשמן המלא, והעידו כי ויינסטין הציע לקדם אותן תמורת טובות מיניות. שלוש נשים אמרו כי אנס אותן, ואחרות תיארו התנהגויות כמו בקשות מצידו לעיסוי בעירום, ומגע מיני לא רצוי.

בעקבות החשיפה כ-80 נשים העידו כי ויינסטין הטריד או תקף אותן מינית לאורך שלושה עשורים, בהן השחקניות אנג'לינה ג'ולי, גווינת' פאלטרו וסלמה הייק. הפרשה הולידה גם את קמפיין "MeToo" והשפיעה על השיח סביב האלימות המינית.