גנץ אישר: אות מערכה יוענק ללוחמים ברצועת הביטחון בלבנון

שר הביטחון קיבל את המלצת הרמטכ"ל, והחליט להעניק אות לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון - שנמשכה כ-18 שנים, מתום מלחמת לבנון הראשונה ועד היציאה מרצועת הביטחון. "זכות גדולה וחוב מוסרי"

זמן צפייה: 01:04

שר הביטחון בני גנץ אישר הערב (רביעי) להעניק אות מערכה ללוחמים ברצועת הביטחון בלבנון - תקופת הלחימה שנמשכה כ-18 שנים: מ-30 בספטמבר 1982, מועד סיום מלחמת לבנון הראשונה, ועד ל-24 במאי 2000 - מועד היציאה מרצועת הביטחון. ההכרה בתקופה זו כאחת ממערכות ישראל תושלם עד יום הזיכרון הקרוב.

החלטתו של גנץ התקבלה בהמשך להמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי, ובהתאם להמלצת הוועדה שקמה ביולי האחרון בראשות רא"ל (במיל') שאול מופז. הוועדה הציעה לקבוע הענקת אות מערכה לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה ללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שייקבעו בצה"ל בעבודת מטה מהירה שתתקיים בחודשים הקרובים. המלצות אלה, שאושרו על ידי גנץ, יובאו לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים. כמו כן, הנחה שר הביטחון על קידום מענה על מנת שגם אנשי צד"ל ואזרחים עובדי צה"ל שלקחו חלק בלחימה, יוכלו לקבל את האות.

עוד בחדשות 13:

ועדת החוקה התכנסה: צפויה לאשר פתיחת המלונות בים המלח ואילת

גנץ לנתניהו: יש לכנס את קבינט הקורונה עוד השבוע ולקבל החלטות

עובד באוצר צילם תכתובת רכילותית, כ"ץ התלונן ליועמ"ש על הדלפה

הנסיגה מלבנון
הנסיגה מלבנון | צילום: לע''מ

שר הביטחון גנץ אמר לחברי הוועדה: "כמי ששירת 22 שנים בלבנון, והיה האחרון לצאת מרצועת הביטחון, אני חש היום כשר הביטחון של מדינת ישראל זכות גדולה וחוב מוסרי לאלפי לוחמים ששירתו תחתיי, לאשר את הענקת האות. אין מעשה צודק מההכרה בהם עבור דור שלם שלחם בלבנון". גנץ בישר על ההחלטה ללוחמי רצועת הביטחון, במפגש שנערך בזום.

ועד הפעולה להכרה במלחמה ברצועת הביטחון בלבנון מסר בתגובה: "התרגשנו מאוד לשמוע על החלטתו הרשמית של שר הביטחון בני גנץ. אנו מודים לו, לרמטכ"ל אביב כוכבי ולשר הביטחון הקודם נפתלי בנט. שלושתם, קצינים ששירותם הצבאי הוא חלק מפסיפס המלחמה בלבנון, סגרו עבור משפחות החללים, הפצועים, ועבור אלפי ישראלים, את המעגל שנפתח אז, במהלך השירות הסדיר שלנו. ההחלטה הזו מבטיחה כי המלחמה שהתנהלה ברצועת הביטחון במשך 18 שנים על ידי דור שלם של לוחמים לא תישכח יותר מספר הזיכרון הלאומי. עבורנו, זהו יום מרגש והיסטורי - יום שבו אנו מרגישים אהובים ומחובקים על ידי מדינת ישראל".

פגישת בני גנץ, אביב כוכבי, שאול מופז ובכירים נוספים בנוגע לאות המערכה לתקופת הלחימה בלבנון
פגישת בני גנץ, אביב כוכבי, שאול מופז ובכירים נוספים בנוגע לאות המערכה לתקופת הלחימה בלבנון | צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

כאמור, בשבוע שעבר קבע כוכבי כי יש להעניק אות מערכה ללוחמים ברצועת הביטחון בלבנון. "זהו צעד חשוב וערכי", מסר כוכבי, "צעד המבטא הוקרה עמוקה לשירותם של דורות רבים שהגנו על גבולה הצפוני של המדינה ואזרחיה".

בין חברי הוועדה נכחו בין היתר גם נשיא בית הדין הצבאי לערעורים אלוף דורון פיילס, ראש אגף כוח האדם אלוף מוטי אלמוז, מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון אלוף יעקב בנג'ו, מפקד המכללות הצבאיות אלוף איתי וירוב וכן אלוף (מיל') גיורא איילנד.