מטופלת בבי"ח פסיכיאטרי נכנסה להיריון - ונמנע ממנה לבצע הפלה

בת 39 אושפזה בכפייה כשהייתה בשבוע ה-16 להיריונה, וביקשה להפסיקו. הרופאים סירבו לשלוח אותה לוועדה להפסקת היריון, וכשביהמ"ש התערב - היה מאוחר מדי להפלה. "מבחינתם רצונה היה פסיכוטי"

זמן צפייה: 02:50

יעל (שם בדוי) בת 39, אושפזה בכפייה בבית חולים פסיכיאטרי כשהיא בשבוע ה-16 להיריונה. למרות שטופלה בטיפולי הפריה, היא ביקשה לסיים את ההיריון – ובבית החולים סירבו לשלוח אותה לוועדה להפסקת היריון, בטענה שהיא לא מאוזנת.

"בית החולים פשוט לא התייחס ברצינות לבקשתה", אמר עו"ד דניאל רז, ממונה תחום ארצי בתחום אשפוז כפוי. "מבחינתו - הרצון שלה לבצע הפלה הוא לא רצון לוגי אלא פסיכוטי".

עוד בחדשות 13:

דיווח: מרגל אמריקני חולץ מרוסיה – לאחר שטראמפ חשף מידע חשאי

משאל רחוב: כמה אנשים יצביעו בבחירות – ומה לדעתם תהיה התוצאה?

סוף אדלר נהרג במהלך טיול בספרד: "טיפוס היה החיים שלו"

אישה בהיריון
אישה בהיריון | צילום: יחצ

רק בשבוע ה-25 הרופאים אישרו ליעל לצאת לוועדה – שהכירה את סיפורה ואישרה את ההפלה. למרות החלטת הוועדה המקצועית - רופאי בית החולים הפסיכיאטרי לא שלחו אותה לעשות הפלה. "כשנשאל על כך בבית המשפט אמר הרופא – 'לא עשיתי זאת כי אני חושב שהחלטת הוועדה לא הייתה נכונה'", סיפר עו"ד רז.

כעבור שבועיים התערב בית המשפט, ויעל נשלחה שוב לוועדה להפסקת היריון. הפעם לא אישרו את ההפלה כי ההיריון כבר הגיע לשלב מתקדם מדי – והפלה עלולה לסכן את חייה.

"לחייב אישה להיות בהיריון כשהיא לא מעוניינת בכך זאת פגיעה אולטימטיבית בכבוד האדם וחירותו", הצהירה ד"ר אורית קמיר, ראש המרכז הישראלי לכבוד האדם. "מעולם לא שמעתי על מקרה שבו הכריחו אישה להיות אם בניגוד לרצונה. הפטרונות וההתנשאות פה אינם נתפסים". יעל כעת מאושפזת מרצונה וממתינה ללידה.

מסדרונות בית החולים
מסדרונות בית החולים (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

מבית החולים הפסיכיאטרי נמסר: "מפאת החיסיון הרפואי לא ניתן להיכנס לפרטי המקרה אך ברצוננו להדגיש שכל מקרה של אשפוז בכפייה מנוהל בבית החולים בהתאם לחוק ולנהלים כולל מעורובת בית המשפט, כמו במקרה מורכב זה. המטופלת ומשפחתה זכולטיפול מעמיק, ונעשה כל שביכולתנו עבורם במסגרת החוק".